Питання енерго- і ресурсозбереження при вивченні спеціальних дисциплін

Автор(и)

  • Gennadii Каniuk Ukrainian Engineering Pedagogics Academy, Ukraine
  • Tetiana Fursova Ukrainian Engineering Pedagogics Academ, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.20998/2313-8890.2019.02.05

Ключові слова:

енерго- та ресурсозбереження, турбіна, ККД ступені, спеціальна дисципліна

Анотація

У статті здійснено аналіз існуючих напрацювань у напрямку енерго- і ресурсозбереження при вивченні спеціальних інженерних дисциплін та розробка матеріалів для формування, оновлення і закріплення у студентів теоретичних і практичних знань щодо енерго- і ресурсозбереження в галузі. Розглянуті питання поглибленого вивчення енерго- та ресурсозбереження у спеціальних дисциплінах для формування у студентів «енергозберігаючого» стилю мислення та відповідних знань і умінь в енергетичній галузі. Описано методи  забезпечення безперервної  системної підготовки в області енерго- і ресурсозбереження для інженерів і інженерів-педагогів всіх профілів і спеціальностей на всіх етапах підготовки фахівців і магістрів, включаючи захист дипломних проектів і магістерських робіт. Показано, що для практичної реалізації питань енерго- і ресурсозбереження при проведенні лекційних, практичних і лабораторних робіт викладачами спеціальних дисциплін кафедри теплоенергетики та енергозберігаючих технологій розроблені відповідні навчальні матеріали, які дозволяють якісно і ефективно проводити заняття і засвоювати практичні принципи енерго- і ресурсозбереження у різних галузях. Обгрунтовано, що поглиблене вивчення питань енерго- та ресурсозбереження у спеціальних дисциплінах буде сприяти формуванню у студентів «енергозберігаючого» стилю мислення та відповідних знань і умінь в енергетичній галузі. Показано, як такі уміння в подальшому закріплюються та формуються у навички на освітньо-кваліфікаційних рівнях спеціаліста та магістра при подальшому вивченні професійних дисциплін, у навчальні програми яких обов’язково включаються питання з енерго- та ресурсозбереження.

Посилання

Zakon Ukrainy «Pro enerhozberezhennia» vid 26 lypnia 1994 roku (zghidno z Postanovoiu Verkhovnoi Rady Ukrainy vid 1 lypnia 1994 roku № 75/94-VR).

Enerhetychna stratehiia Ukrainy na period do 2030 roku. Rozporiadzhennia Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 24 lypnia 2013 roku N 1071.

Perspektyvy enerhozabezpechennia Ukrainy v konteksti svitovykh tendentsii: monohrafiia / N. H. Zemlianyi, A. Z. Doroshkevych, T. V. Riauzova ta in.; za zah. nauk. red. A. Shevtsova. – Dnipropetrovsk: RF NISD, 2008. – 208 s.

Stratehiia enerhozberezhennia v Ukraini: analitychno-dovidkovi materialy: u 2-kh t. [Tekst] / Redkol.: B. S. Stohnii ta in.; Instytut zahalnoi enerhetyky NAN Ukrainy. – T. 2: Mekhanizmy realizatsii polityky enerhozberezhennia [Tekst] / M. I. Danylov, S. P. Denysiuk, V. A. Zhovtianskyi ta in.; za red.V. A. Zhovtianskoho ta in. – Kyiv: Akademperiodyka,2006.– 597 s.

Bakalin Yu. I. Enerhozberezhennia ta enerhetychnyi menedzhment [Tekst]: navch. posib. dlia stud. vyshch. navch. zakl. rekom. MONU / Yu. I. Bakalin. – 3-tie vyd., dop. ta pererob. – Kharkiv: BURUN i K, 2006. – 320 s.

Fokyn V.M. Osnovу еnerhosberezhenyia y еnerhoaudyta [Tekst] / V. M. Fokyn. M.: Mashynostroenye, 2006. − 256 s.

Enerhetyka, dovkillia, enerhozberezhennia:/ Pid zah. red. prof. V. A. Maliarenko [Tekst] – Kh.: Rubikon, 2004. – 368 s.

Kaniuk H. Y. O systeme neprerуvnoi podhotovky ynzhenerov y ynzhenerov-pedahohov razlychnыkh profylei y spetsyalnostei v oblasty еnerho- y resursosberezhenyia / H. Y. Kaniuk y dr. // «Problemy inzhenerno-pedahohichnoi osvity», 2011, № 30−31. − S. 37−41.

Kaniuk H. I. Kontseptsiia stvorennia laboratornoi bazy navchalnoho kursu «Osnovy enerho- i resursozberihannia» / H. I. Kaniuk ta in. // Zbirnyk naukovykh prats Berdianskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu. Pedahohichni nauky, 2013, №4. - S. 59-65.

Trukhnyi, A. D. Teplofykatsyonnуe parovуe turbynу y turboustanovky [Tekst] / A. D. Trukhnyi, B. V. Lomakyn. – M.: MЭY, 2002. – 540 s.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-31