ПРИНЦИПИ СТВОРЕННЯ ТА ЗАСТОСУВАННЯ КОМП’ЮТЕРНИХ ТРЕНАЖЕРІВ-ІМІТАТОРІВ В ЗАДАЧАХ ЕЛЕКТРОЕНЕРГЕТИКИ

Автор(и)

  • Юрій Зачепа Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського, Україна
  • Наталія Зачепа Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського, Україна
  • Ivan Ганзевич Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського, Україна
  • Дмитро Шокарьов Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна
  • Галина Черкашина Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» , Україна

DOI:

https://doi.org/10.20998/2313-8890.2022.11.03

Ключові слова:

віртуальні лабораторні комплекси, комп’ютерний тренажер-імітатор, дистанційне навчання, автоматизовані навчальні системи

Анотація

В роботі представлено структуру та необхідний комплекс елементів, що забезпечують  функціонування комп’ютерних тренажерів-імітаторів в задачах електроенергетики. Запропоновано організацію системи забезпечення роботи в наведеному комп’ютерному тренажер-імітаторі. На основі сформульованих загальнотехнічних вимог, що висуваються до тренажерних програмних засобів, їх задач і функцій, для відпрацювання навичок технічної експлуатації електроустановок споживачів розроблено комп’ютерний тренажер-імітатор автономної енергогенеруючої установки. Запропоновано математичне  забезпечення формуванні підпрограм як самостійних елементів, здатних взаємодіяти між собою.  На основі сформульованих загальних технічних вимог до програмного забезпечення тренажера, його завдань і функцій створено комп’ютерний тренажер автономної електростанції для формування навичок технічної експлуатації споживача електроустаткування. Розроблено алгоритм програмно-апаратної реалізації комп’ютерного тренажера-імітатора, тотожного реальній фізичній автономній мініелектростанції на базі дизель-генераторної установки.

Посилання

Chorny A. P., Zagirnyak M. V., Gurzhiy A. M., Sergienko S. A., Rodkin D. Y. Improving the quality of training of specialists based on virtual laboratory complexes. Tutorial. Kremenchug. Mykhailo Ostrohradskyi KrNU, 2017. 198 p.

Chorny O. P., Artemenko A. M., Rodkin D. Y., Zazha Yu. V., Sergienko S. A., Tityuk V. K., Kravets O. M. Electric drive theory. Laboratory workshop with virtual laboratory stands. Tutorial. Kremenchug. PE Shcherbatikh O. V, 2020. 104 p.

Shahri A.M. Advanced control e-laboratory (ACeL) based on virtual instrumentation. CCECE 2003 - Canadian Conference on Electrical and Computer Engineering. Toward a Caring and Humane Technology (Cat. No.03CH37436), 2003, vol.1, pp. 1-4, doi: 10.1109/CCECE.2003.1226330.

Alexeychik L. V., Zhokhova M. P., Mikheev D. V. and Karpunina M. V. Electrotechnical Laboratory: From Physical Experiment to Virtual Scenario. 2018 IV International Conference on Information Technologies in Engineering Education (Inforino), 2018, pp. 1-4, doi: 10.1109/INFORINO.2018.8581853.

Broisin J., Venant R. and Vidal P. A remote laboratory to leverage motivation of learners to practice: An exploratory study about system administration. Proceedings of 2015 12th International Conference on Remote Engineering and Virtual Instrumentation (REV), 2015, pp. 140-142, doi: 10.1109/REV.2015.7087280.

Gillet D., De Jong T., Sotirou S. and Salzmann C. Personalised Learning Spaces and Federated Online Labs for STEM Education at School: Supporting Teacher Communities and Inquiry Learning. In Proceedings of 2013 IEEE Global Engineering Education Conference, 2013. pp. 769-773.

Sancristobal E., Castro M., Harward J., Baley P., DeLong K. and Hardison J. Integration view of Web Labs and Learning Management Systems. In Proceedings of 2010 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON), 2010. pp. 1409-1417.

Harward V. J., del Alamo J. A., Lerman S. R., Bailey P. H., Carpenter J., DeLong K., et al. The iLab Shared Architecture: A Web Services Infrastructure to Build Communities of Internet Accessible Laboratories. Proceedings of the IEEE, 2008. vol. 96, no. 6, pp. 931-950.

Zhokhova M. P., Krayushkin V. V. and Lesnikov G. I. Virtualization of the educational electrotechnical laboratory. International Scientific and Methodical Conference INFORINO 2012, pp. 291-293.

Zachepa N. Susik D., Zachepa Iu. Measuring indicators of energy processes in the asynchronous generator on the basis of the virtual model in the LABVIEW software. Electromechanical and energy-saving systems: a quarterly scientific and industrial journal. Kremenchuk. 2017. Vyp. 2 (38). pp. 26–32.

Zachepa Yu. V., Zachepa N. V., Sergienko S. A. Software and logic complex for the study of diesel generator units with asynchronous generators. Bulletin of the National Technical University "Kharkiv Polytechnic Institute." Kharkiv: NTU "KhPI," 2015. No. 12 (1121). pp. 330–333.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-17

Номер

Розділ

ЕНЕРГЕТИКА, ЕЛЕКТРОНІКА ТА ЕЛЕКТРОМЕХАНІКА