ОЦІНЮВАННЯ І КОНТРОЛЛІНГОВЕ УПРАВЛІННЯ РОЗВИТКОМ ЦИФРОВІЗАЦІЇ НА ПІДПРИЄМСТВІ
DOI:
https://doi.org/10.20998/2313-8890.2023.04.03Ключові слова:
стратегія, Індустрія 4.0, «розумні» підприємства, діджиталізація, цифрова зрілість, екосистеми бізнесу, підприємствоАнотація
В статті розглянуто особливості четвертої промислової революції (G4). Зазначено, що складовою цієї революції є Індустрія 4.0 з безліч технологій для створення єдиного простору обміну інформацією і віртуальної візуалізації процесів і об'єктів. Вона також передбачає формування і впровадження роботизованих систем та інтернет-технологій у форматі «розумних» підприємств. Зазначено, що має місце не зовсім правильне розуміння самої суті цифрової економіки, яке значно перешкоджає успішному проведенню цифрової трансформації. Цифрова трансформація (діджиталізація) представлена як процес переходу до такого цифрового бізнесу, який використовує цифрові технології для зміни бізнес-процесів в компанії та надання нових можливостей в напрямку отримання додаткового доходу й перспектив її подальшого розвитку. Наведено порівняльний аналіз окремих підходів до побудови моделей щодо виявлення найбільш загальних та пріоритетних напрямків оцінки цифрової зрілості підприємства. Запропоновано концептуальну схему управління цифровою зрілістю підприємства. Відмічено, що стратегія слугує основою всієї цифрової трансформації і саме вона визначає фокус перетворень та цільовий рівень цифрової зрілісті підприємства, а також дає можливість оцінити ресурсні, трудові й фінансові витрати в часі і в просторі. Інструментами деталізації та реалізації стратегії є бізнес-модель, дорожня карта та відповідний їй портфель проєктів, збалансований з позицій реалізації технологічних та нетехнологічних інновацій, спрямованих на перманентне зростання цифрової зрілісті підприємства. Актуалізація бізнес-моделі є однією з найважливіших складових зростання цифрової зрілісті підприємства, яка здійснюється у напрямку розширення коопераційних взаємодій, застосування багатосторонніх платформ та створення екосистеми бізнесу. Надано рекомендації щодо проведення цифрової трансформації підприємства та підвищення його цифрової зрілісті та обґрунтовано етапи цієї роботи
Посилання
Are You Ready for Digital Transformation? Measuring Your Digital Business Aptitude. URL: https://assets.kpmg/content/dam/kpmg/ pdf/2016/04/ measuring-digital-businessaptitude.pdf.
Digital Transformation: Seven Steps to Success. How Businesses Can Stay Relevant and Competitive in Today’s New Digital Era. URL: https://info.microsoft.com/rs/157-GQE-382/images/Digital%20 transformation-%20seven%20steps%20to%20success.v2.pdf?aliId =860635945.
The Microsoft Digital Transformation Series. Part 1: The Digital Transformation Opportunity. Aligning Business Strategy to the Digital Transformation Market Opportunity. URL: https://assetsprod.microsoft. com/mpn/en-us/digital-transformation-opportunity.
Digital Business Transformation. A Conceptual Framework. 2015 Global Center for Digital Business Transformation. URL: https://ru.scribd.com /document/372049639/DigitalBusiness-Transformation-Framework-pdf.
Indeks zrilosti. Industriya 4.0. Upravlinnya cifrovim peretvorennyam Kompanij. Issledovanie acatech. URL: https://www.acatech.de /wp-content/uploads/2018/03/acatech_STUDIE_rus_Maturity_Index_WEB.pdf
Industry 4.0 at McKinsey’s Model Factories. Get Ready for the Disruptive Wave. McKinsey Digital. URL: https://capability-center.mckinsey.com/files/downloads/2016/digital 4.0modelfactoriesbrochure_0.pdf.
The Digital Advantage: How Digital Leaders Outperform Their Peers in Every Industry. Capgemini Consulting, MIT Sloan Management. URL: https://www.capgemini. com/wp-con-tent/uploads/2017/07/the_digital_advantage__how_digital_leaders_outperform_their_peers_in_every_indust
Westerman G., Bonnet D., McAfee A. The Nine Elements of Digital Transformation. URL: https://sloanreview.mit.edu/article/the-nineelements-of-digital-transformation.
Digital Maturity Model. Achieving Digital Maturity to Drive Grow. URL: https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/global/Documents/Technology-MediaTelecommunications/deloitte-digital-maturitymodel.pdf .
Digital Transformation — How to Become Digital Leader. Study 2015 Results. URL: http://www.adlittle.com/sites/default/files/viewpoints/ADL_ HowtoBecome Digital Leader_02.pdf
A Step-by-Step Guide to Digital Transformation. URL: https://www.ionology.com/wp-content/uploads/2017/01/Step-by-StepGuide-New.pdf.
Digital Strategy and Roadmap. URL: https://www.cgi.com/sites/default/files/pdf/digital_strategy_and_roadmap.pdf.
Zaki M., Ismail Abdelaa M.H. Digital Business Transformation and Strategy: What Do We Know So Far // Working Paper, 2018. URL: https://www. researchgate.net/publication/322340970_Digital_Business _Transformation_and_Strategy_What_Do_We_Know_So_Far.
CGI Global 1000. Insights from Conversations with Business and IT Executives around the World. 2016. URL: https://www.cginederland.nl/sites/default/files/files_nl/articles/cgi-nl_presentatie_cgi-global-1000.pdf.
Cohn, Mike. Project evaluation and planning. User Stories Applied: For Agile Software Development. Addison Wesley.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами: Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [6 місяців] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).