СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ ТУРИЗМУ ДЛЯ УКРАЇНИ В УМОВАX ВІЙСЬКОВИX ДІЙ ТА ПОВОЄННИЙ ПЕРІОД
DOI:
https://doi.org/10.20998/2313-8890.2023.11.03Ключові слова:
туризм, купівельна спроможність, гостиний бізнес, зелений туризм, виїзний туризм, конкурентоспроможність туристичної галузі, стратегічна програма розвитку, стратегія, туристичне підприємствоАнотація
В статті досліджено сучасні особливості функціонування сфери туризму в Україні. Зазначено роль зовнішніх факторів у процесі забезпечення ефективного розвитку туристичної індустрії. Висвітлено основні фактори, що сприяли зростанню виїзного туризму на Україні: введення безвізового режиму з країнами ЄС, розширення авіаперевезень та відкриття прямих авіарейсів, зростання кількості пропозицій низькобюджетних турів, зростання купівельної спроможності українців, зміцнення курсу національної валюти. Але через карантинні обмеження закрилися аеропорти, спорожніли готелі, впав попит на послуги турагентств. І щойно сфера почала оговтуватися від коронавірусу, повномасштабне вторгнення рф в Україну знову завдало сильного удару туристичному бізнесу. Доведено, що важливою особливістю туристичного бізнесу є залежність від різких сезонних коливань попиту на туристичний продукт. Повномасштабне російське вторгнення негативно вплинуло на всі сфери економіки. Чи не найбільше постраждав український туристичний сектор. Закрите небо, обмеження на виїзд за кордон для чоловіків, вимушений переїзд чималої частини населення, безумовно, обмежили можливість подорожувати. В результаті негативного впливу зовнішніх факторів спостерігається падіння попиту на зовнішній туризм та готовність значної частки населення переорієнтуватися на споживання рекреаційних послуг на території України. За цих умов набуває особливої значущості дослідження питань, пов’язаних із підвищенням ефективності функціонування даної галузі, а також розширенням спектру та асортименту послуг, що надаються. Окремо слід зазначити зростання впливу розвитку туристичної галузі на характер соціально-економічних процесів в межах міських та сільських громад. Зростання попиту на зелений та етнічний туризм розкриває перед суб’єктами сімейного бізнесу широкі перспективи для розвитку, оскільки дані напрямки не потребують значних матеріальних затрат в якості стартового капіталу.
Посилання
Knoema. World Data Atlas. 2020. Available at: https://knoema.ru/atlas/Весьмир/Туризм (Accessed 2 February 2020).
World Tourism Barometer. 2019. Available at: https://www.unwto.org/publication/unwtoworld-tourism-barometer-and-statistical-annex-may-2019. (Accessed 2 February 2020).
UNWTO Tourism Highlights. 2018. Available at: https://www.eunwto.org/doi/pdf/10.18111/9789284419876 (Accessed 2 February 2020).
Statista. Travel, Tourism, Hospitality. Economic Contribution of Tourism and Travel to GDP Worldwide 2006-2018. 2019. Available at: https://www.statista.com/statistics/233223/travel-and-tourism--total-economiccontribution-worldwide/ (Accessed 2 February 2020).
Ministry for Development of Economy, Trade and Agriculture of Ukraine. Information on the visit of foreigners to Ukraine and the departure of Ukrainian citizens abroad (2015-2018) (according to the data of the State Border Service). 2019. Available at: https://www.me.gov.ua/Documents/Detail?lang=uk-UA&id=3ba262e6-1603-4090-b741-e3c47a7f6d71&title=InformatsiiaSchodoVidviduvanniaUkrainiInozemnimiTuristamiTaViizduGromadianUkrainiZaKor donZaIPivrichchia2016-2017-Rokiv&isSpecial=true (Accessed 2 February 2020).
Ministry for Development of Economy, Trade and Agriculture of Ukraine. Information on tourism and resort development indicators in 2016. Available at: https://www.me.gov.ua/Documents/Detail?lang=ukUA&id=5badba79- cfc540c1a1ec61f2e39161aa&title=InformatsiiaSchodoPokaznikivRozvitkuSferiTurizmuTaKurortivU2016-Rotsi (Accessed 2 February 2020).
World Economic Forum. The Travel & Tourism Competitiveness Report. 2019. Available at: http://reports.weforum.org/ttcr (Accessed 2 February 2020).
UNWTO Tourism Highlights. 2017. Available at: http://tourlib.net/wto/WTO_highlights_2017.pdf (Accessed 2 February 2020).
UNWTO Tourism Highlights. 2015. Available at: http://tourlib.net/wto/WTO_highlights_2015.pdf (Accessed 2 February 2020).
UNWTO Tourism Highlights. 2013. Available at: http://tourlib.net/wto/WTO_highlights_2013.pdf (Accessed 2 February 2020).
Tourism. Number of accommodation units 2018. Available at: https://vuzlit.ru/378030/rozvitok_gotelnogo_gospodarstva_ukrayini (Accessed 2 February 2020).
Ministry for Development of Economy, Trade and Agriculture of Ukraine. Tourism. Departure of Ukrainian citizens abroad. 2020. Available at: https://www.me.gov.ua/Documents/List?lang=uk-UA&id=be44a1a7-69b3-4a77-a86a-447499abcdd6&tag=Analitika&isSpecial=true (Accessed 2 February 2020).
Ministry for Development of Economy, Trade and Agriculture of Ukraine. Tourism. Analytics and statistics. Information on foreign tourists visiting Ukraine and traveling abroad 2016-2019. Department of Tourism and Resorts of the Ministry of Economic Development, Trade and Agriculture of Ukraine. 2020. Available at: https://me.gov.ua/Documents/List?lang=uk-UA&id=be44a1a7-69b3-4a77-a86a-447499abcdd6&tag=Analitika (Accessed 2 February 2020).
State Border Guard Service of Ukraine. Results of the Operational and Service Activity of the State Border Guard Service. Infographic 2017-2019. 2020. Available at: https://dpsu.gov.ua/ua/activity/ohorona-kordonu/ (Accessed 2 February 2020).
State Statistics Service of Ukraine. Consumer price indices for goods and services. Prices. Statistical information. 2020. Available at: http://www.ukrstat.gov.ua/ (Accessed 2 February 2020).
Zaburanna L. V. Foreign experience in the development of rural green tourism. APK economy. 2011. vol. 6. P. 178-183.
Kal’chenko S. V. and Demko V. S. Strategic directions of tourism industry development in Zaporizhzhya region. Proceedings of the TDATU (Economic Sciences). 2019. vol.1. P. 121-128.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами: Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [6 місяців] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).