СТРАТЕГІЇ ПІДТРИМКИ ПІДПРИЄМНИЦТВА В УМОВАХ ГЛОБАЛЬНОГО КОНКУРЕНТНОГО РИНКУ З УРАХУВАННЯМ ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ ДЕРЖАВИ

Автор(и)

  • Наталія Степаненко Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця, Україна
  • Олена Кліменко Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця, Україна
  • Андрій Литвиненко Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця , Україна

DOI:

https://doi.org/10.20998/2313-8890.2024.01.07

Ключові слова:

стратегія, підприємництво, розвиток, держава, конкурентний ринок, умови

Анотація

Стаття присвячена аналізу та розгляду стратегічних напрямків підтримки підприємництва в контексті сучасного глобального ринкового середовища. Звертаючи увагу на економічний розвиток держави, стаття обговорює ключові виклики та можливості, що виникають у зв'язку з глобалізацією та конкурентним тиском. На основі аналізу та досліджень пропонуються конкретні стратегії та заходи, спрямовані на підтримку та стимулювання підприємницької діяльності в умовах глобальної конкуренції. Зокрема, стаття розглядає такі аспекти, як створення сприятливого бізнес-середовища, фінансова підтримка, розвиток інфраструктури, підтримка експорту, підвищення кваліфікації та інновацій, а також стимулювання розвитку регіонів. Аналізуються та обговорюються важливості стратегій підтримки підприємництва в умовах глобального конкурентного ринку, з урахуванням економічного розвитку держави. Зазначається, що в умовах швидкого розвитку технологій та постійної зміни вимог споживачів, ефективні стратегії підтримки можуть сприяти інноваціям та стабільності у світовому ринковому середовищі. Також розглядаються виклики, з якими стикаються підприємства внаслідок політичних, економічних та технологічних змін, а також роль малих та середніх підприємств у стимулюванні економічного зростання та створенні робочих місць.Ця стаття може бути використана для дослідників, економістів, урядовців та практиків, що цікавляться питаннями підтримки підприємництва в умовах глобального ринкового середовища.

Посилання

Shane, S., & Venkataraman, S. (2000). The promise of entrepreneurship as a field of research. Academy of Management Review, 25(1), 217-226.

Porter, M. E. (1990). The competitive advantage of nations. Harvard Business Review, 68(2), 73-93.

World Economic Forum. (2019). Global Competitiveness Report 2019. Geneva: World Economic Forum.

Baumol, W. J. (2002). The free-market innovation machine: Analyzing the growth miracle of capitalism. Princeton University Press.

Zahra, S. A., & Wright, M. (2016). Understanding the social context of the firm: A theory of socio-cognitive legitimacy. Journal of Management Studies, 53(1), 89-110.

Baumol, W. J., Litan, R. E., & Schramm, C. J. (2007). Good capitalism, bad capitalism, and the economics of growth and prosperity. Yale University Press.

Audretsch, D. B., & Belitski, M. (2017). Entrepreneurial ecosystems in cities: establishing the framework conditions. Journal of Technology Transfer, 42(5), 1030-1051.

Sussan, F., & Acs, Z. J. (2017). The digital entrepreneurial ecosystem. Small Business Economics, 49(1), 55-73.

Isenberg, D. (2010). How to start an entrepreneurial revolution. Harvard Business Review, 88(6), 40-50.

World Economic Forum. (2020). The Global Competitiveness Report 2020. Geneva: World Economic Forum.

Alvedalen, J., & Boschma, R. (2017). A critical review of entrepreneurial ecosystems research: towards a future research agenda. European Planning Studies, 25(6), 887-903.

Spigel, B. (2017). The relational organization of entrepreneurial ecosystems. Entrepreneurship Theory and Practice, 41(1), 49-72.

Fitjar, R. D., & Rodriquez-Pose, A. (2017). Nothing is in the air. Entrepreneurship and Regional Development, 29(1-2), 17-34.

Belitski, M., & Desai, S. (2016). What drives ICT clustering in European cities? European Planning Studies, 24(4), 709-729.

Stam, E. (2015). Entrepreneurial ecosystems and regional policy: a sympathetic critique. European Planning Studies, 23(9), 1759-1769.

Osipchuk, O. (2021). Stratehii rozvytku malykh ta serednikh pidpryiemstv v umovakh hlobalnoho rynku: ukrainskyi kontekst. Ekonomichnyi visnyk universytetu, 41, 56-64.

Hrynevych, M. (2020). Osoblyvosti pidtrymky pidpryiemnytstva v Ukraini v umovakh hlobalnoho konkurentnoho rynku. Naukovi zapysky Universytetu "KROK", 4(64), 82-89.

Mishchenko V.A., Domnina I.I., Druhova O.S. Formuvannia stratehii rozvytku pidpryiemstva z vykorystanniam instrumentariiu stratehichnoho kontrolinhu v suchasnykh hospodarskykh umovakh Naukovo - praktychnyi zhurnal «Ekonomichni studii». Lviv, 2020. №1 (27). C.119 – 125.

Bilous, O. (2019). Stratehii pidtrymky pidpryiemnytstva v Ukraini na shliakhu do intehratsii v hlobalnyi rynok. Ekonomika. Finansy. Pravo, 12(3), 14-19.

Kovalenko, I. (2018). Pidpryiemnytstvo v Ukraini v umovakh hlobalnoho konkurentnoho rynku: vyklyky ta perspektyvy. Visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu imeni Tarasa Shevchenka. Ekonomika, 2(197), 45-51.

Shevchenko, V. (2017). Stratehii pidtrymky pidpryiemnytstva v Ukraini: analiz ta rekomendatsii. Ekonomichnyi analiz, 26(3), 98-107.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-31