АСПЕКТИ ФУНКЦІОНУВАННЯ ТУРИСТИЧНИХ ДЕСТИНАЦІЙ У СФЕРІ ТУРИЗМУ

Автор(и)

  • Iryna Kompaniiets Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна

DOI:

https://doi.org/10.20998/2313-8890.2024.04.04

Ключові слова:

туристична дестинація, типи туристичних дестинацій, стратегії управління, розвиток інфраструктури, привабливість туристичної дестинації

Анотація

У статті розглянуто особливості функціонування туристичних дестинацій  як важливого об'єкта управління в туристичній сфері. Визначено ключові складники туристичної дестинації: зручність, доступність,  організація активності туристів, пропозиція існуючого туристичного продукту. Обґрунтовано, що суттєвою передумовою функціонування туристичної дестинації є її ресурси та імідж, що створюють  мотиваію до подорожей. Проаналізовано особливості успішного управління туристичною дестинацією для гарантування її постійного розвитку. Розглянуто стратегії та засоби управління, такі як: маркетингові тактики, ресурсне забезпечення, розвиток інфраструктури. Показано важливість ґрунтовного підходу до управління туристичною дестинацією, враховуючи її унікальні особливості, потенціал та вплив на місцеве середовище. Визначено, що розуміння та практичне застосування стратегій управління, націлених на підвищення іміджу туристичної дестинації та задоволення потреб різних груп туристів, є пріоритетним напрямком розвитку туристичної дестинації.

Посилання

Bramwell B. (2015). Theoretical activity in sustainable tourism research. Annals of Tourism Research, vol. 54, pp. 204—218.

World Tourism Organization (UNWTO). URL: http://www2.unwto.org/

Huk N. A. Vplyv turyzmu na sotsialno-ekonomichnyi rozvytok derzhavy. Aktualni problemy modeliuvannia ta upravlinnia sotsialno-ekonomichnymy systemamy v umovakh hlobalizatsii:materialy Mizhnar. nauk.-prakt. konf. Drohobych. DDPU im. I. Franka. 2018. S. 143—147.

Deili H. Poza zrostanniam. Ekonomichna teoriia staloho rozvytku. Kyiv. Intelsfera.

S. 49—69.

Korzh N.V., Basiuk D.I. Upravlinnia turystychnymy destynatsiiamy Vinnytsia, 2017. - 322 s.

. Liubitseva O.O. Perspektyvy rozvytku vynnoho turyzmu v Ukraini: svitovyi kontekst // Heohrafiia ta turyzm. - 2013. - Vyp.24. - C.93-99.

Melnychenko S. V. Informatsiini tekhnolohii v turyzmi: teoretychni ta praktychni aspekty / S. V. Melnychenko // Visnyk Zaporizkoho nats. un-tu. – 2010. – №2(6). – S. 129-138.

Smal V. Turyzm i stalyi rozvytok / V. Smal, I. Smal. — Visnyk Lviv. Un-tu: Seriia heohrafichna. — 2005. — Vyp. 32. — S. 163—173.

Papp V. V. Rol sotsialnykh ta biznes-merezh u diialnosti turystychnykh pidpryiemstv / V. V. Papp, N. V. Boshota // Ekonomika i suspilstvo. – 2018. – No 3. – S. 24-32. – Rezhym dostupu: http://economyandsociety.in.ua/journal/14_ukr/88.pdf.

Tkachenko T.I., Tunyk O.M. Smart-misto: innovatsiina turystychna destynatsiia. Materialy VII mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii. "Turystychnyi biznes: svitovi tendentsii ta natsionalni priorytety" (m. Kharkiv, 20.11.2015 r.). - Kh.: KhNU im. V.N. Karazina, 2015. - 224 s. - C.248-250

Yurchyshyna L. I. Destynatsiia yak osnova rehionalnoho rozvytku turyzmu. Ekonomichnyi visnyk Natsionalnoho hirnychoho universytetu. 2017. № 4. S. 77–84.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-07-14