ЗАГАЛЬНІ ПІДХОДИ ДО СТВОРЕННЯ ТЕПЛОВИХ МОДЕЛЕЙ ТЯГОВИХ ДВИГУНІВ ЕЛЕКТРОТРАНСПОРТУ

Автор(и)

  • О. Хаустов Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна
  • Б. Любарський Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна

DOI:

https://doi.org/10.20998/2313-8890.2024.08.01

Ключові слова:

тяговий двигун, тепловий стан двигуна, електротранспорт, схема заміщення

Анотація

Стаття розглядає перспективні методи щодо аналізу теплового стану тягових двигунів які застосовуються на рухомому складі електротранспорту визначено, що перспективним методом аналізу теплового стану є метод еквівалентних теплових схем заміщення. Обгрунтовано, що незалежно від кількості елементів, навіть якщо вона дорівнює нескінченності, система залишається лінійною при переході від зосереджених постійних до розподілених параметрів. Процеси в ній описуються лінійними диференціальними рівняннями, і можна скористатися методом накладення теплових потоків. У режимі, що встановився, це виражається у рівності повного перевищення температури тіла сумі часткових перевищень температур від втрат в різних його частинах. Доведено, що під час перехідного процесу реальна крива нагрівання елемента двигуна будується шляхом підсумовування часткових кривих нагрівання, обумовлених втратами енергії в кожному окремому елементі за відсутності втрат в інших елементах. При дослідженні перехідного процесу необхідно враховувати швидкість поширення тепла в матеріалі та геометричні розміри тягових двигунів. Ці завдання вирішуються на основі сформульованих положень. Запропоновано загальні підходи до створення бази елементів схем заміщення, що дозволяють уніфікувати розробку теплової моделі двигуна в незалежності від його конструктивних особливостей.

Посилання

Petrenko O. M. (2018) NaukovI osnovi viboru optimalnih parametrIv ta rezhimIv roboti sistem oholodzhennya asinhronnih tyagovih dvigunIv elektrotransportu avtoref. dis. ... d-ra tehn. nauk Nats. tehn. un-t "HarkIv. polItehn. In-t". – HarkIv, 34 p. https://repository.kpi.kharkov.ua/server/api/core/bitstreams/3d0d605c-d8bd-4c8c-bb08-ea5083aca885/content

Mizuno, S. Noda, S., Matsushita, M., Koyama, T., & Shiraishi, Sh. (2013) Development of a Totally Enclosed Fan-Cooled Traction Motor . IEEE Transactions on Industry Applications, Vol. 49, No.4, 1508—1513. https://doi.org/10.1109/tia.2013.2256872

Introduction to Thermal Equivalent Circuits. (2021). Power Magnetic Devices, 349–398. Portico. https://doi.org/10.1002/9781119674658.ch10

Chen, R., & Tong, T. (2023). Induction Motors and Permanent Magnet Motors in Electric Vehicles: Characteristics and Development Trends. 2023 International Conference on Internet of Things, Robotics and Distributed Computing (ICIRDC). https://doi.org/10.1109/icirdc62824.2023.00046

Zhalkin, D., & Taran, A. (2020). IMPROVING METHODS OF MONITORING THE THERMAL STATE ELECTRIC LOCOMOTIVES TRACTION ELECTRIC MOTORS. Collected Scientific Works of Ukrainian State University of Railway Transport, 2(158). https://doi.org/10.18664/1994-7852.158.2015.63392

Boglietti, A., Cavagnino, A., Staton, D., Shanel, M., Mueller, M., & Mejuto, C. (2009) Evolution and Modern Approach for Thermal Analysis of Electrical Machines. IEEE transactions on industrial electronics, Vol. 56, No. 3, 871—882. https://doi.org/10.1109/tie.2008.2011622

Petrenko O. M. (2017) OptimIzatsIya parametrIv ventilyatora asinhronnogo tyagovogo dviguna tramvaynogo vagonu Sistemi upravlInnya, navIgatsIYi ta zv'yazku, № 1, 19—24. https://journals.nupp.edu.ua/sunz/article/view/633/555

Liubarskyi, B., Petrenko О., Iakunin, D. and Dubinina, O. (2017) “Optimization of thermal modes and cooling systems of the induction traction engines of trams”, Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3(9 (87), pp. 59–67. doi: 10.15587/1729-4061.2017.102236.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-10-06

Номер

Розділ

ЕНЕРГЕТИКА, ЕЛЕКТРОНІКА ТА ЕЛЕКТРОМЕХАНІКА