ЗАГАЛЬНІ ПІДХОДИ ДО СТВОРЕННЯ ТЕПЛОВИХ МОДЕЛЕЙ ТЯГОВИХ ДВИГУНІВ ЕЛЕКТРОТРАНСПОРТУ
DOI:
https://doi.org/10.20998/2313-8890.2024.08.01Ключові слова:
тяговий двигун, тепловий стан двигуна, електротранспорт, схема заміщенняАнотація
Стаття розглядає перспективні методи щодо аналізу теплового стану тягових двигунів які застосовуються на рухомому складі електротранспорту визначено, що перспективним методом аналізу теплового стану є метод еквівалентних теплових схем заміщення. Обгрунтовано, що незалежно від кількості елементів, навіть якщо вона дорівнює нескінченності, система залишається лінійною при переході від зосереджених постійних до розподілених параметрів. Процеси в ній описуються лінійними диференціальними рівняннями, і можна скористатися методом накладення теплових потоків. У режимі, що встановився, це виражається у рівності повного перевищення температури тіла сумі часткових перевищень температур від втрат в різних його частинах. Доведено, що під час перехідного процесу реальна крива нагрівання елемента двигуна будується шляхом підсумовування часткових кривих нагрівання, обумовлених втратами енергії в кожному окремому елементі за відсутності втрат в інших елементах. При дослідженні перехідного процесу необхідно враховувати швидкість поширення тепла в матеріалі та геометричні розміри тягових двигунів. Ці завдання вирішуються на основі сформульованих положень. Запропоновано загальні підходи до створення бази елементів схем заміщення, що дозволяють уніфікувати розробку теплової моделі двигуна в незалежності від його конструктивних особливостей.
Посилання
Petrenko O. M. (2018) NaukovI osnovi viboru optimalnih parametrIv ta rezhimIv roboti sistem oholodzhennya asinhronnih tyagovih dvigunIv elektrotransportu avtoref. dis. ... d-ra tehn. nauk Nats. tehn. un-t "HarkIv. polItehn. In-t". – HarkIv, 34 p. https://repository.kpi.kharkov.ua/server/api/core/bitstreams/3d0d605c-d8bd-4c8c-bb08-ea5083aca885/content
Mizuno, S. Noda, S., Matsushita, M., Koyama, T., & Shiraishi, Sh. (2013) Development of a Totally Enclosed Fan-Cooled Traction Motor . IEEE Transactions on Industry Applications, Vol. 49, No.4, 1508—1513. https://doi.org/10.1109/tia.2013.2256872
Introduction to Thermal Equivalent Circuits. (2021). Power Magnetic Devices, 349–398. Portico. https://doi.org/10.1002/9781119674658.ch10
Chen, R., & Tong, T. (2023). Induction Motors and Permanent Magnet Motors in Electric Vehicles: Characteristics and Development Trends. 2023 International Conference on Internet of Things, Robotics and Distributed Computing (ICIRDC). https://doi.org/10.1109/icirdc62824.2023.00046
Zhalkin, D., & Taran, A. (2020). IMPROVING METHODS OF MONITORING THE THERMAL STATE ELECTRIC LOCOMOTIVES TRACTION ELECTRIC MOTORS. Collected Scientific Works of Ukrainian State University of Railway Transport, 2(158). https://doi.org/10.18664/1994-7852.158.2015.63392
Boglietti, A., Cavagnino, A., Staton, D., Shanel, M., Mueller, M., & Mejuto, C. (2009) Evolution and Modern Approach for Thermal Analysis of Electrical Machines. IEEE transactions on industrial electronics, Vol. 56, No. 3, 871—882. https://doi.org/10.1109/tie.2008.2011622
Petrenko O. M. (2017) OptimIzatsIya parametrIv ventilyatora asinhronnogo tyagovogo dviguna tramvaynogo vagonu Sistemi upravlInnya, navIgatsIYi ta zv'yazku, № 1, 19—24. https://journals.nupp.edu.ua/sunz/article/view/633/555
Liubarskyi, B., Petrenko О., Iakunin, D. and Dubinina, O. (2017) “Optimization of thermal modes and cooling systems of the induction traction engines of trams”, Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3(9 (87), pp. 59–67. doi: 10.15587/1729-4061.2017.102236.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами: Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [6 місяців] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).