МЕХАНІЗМИ УДОСКОНАЛЕННЯ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА
DOI:
https://doi.org/10.20998/2313-8890.2024.08.05Ключові слова:
підприємство, маркетингова діяльність, бренд, соціальні мережіАнотація
У статті установлено сутність управління маркетингом. Визначено, що планування маркетингу є необхідним елементом системи управління. Здійснення маркетингової діяльності є об’єктивною необхідністю орієнтації науково-технічної, виробничої та збутової діяльності підприємства з урахуванням ринкового попиту, потреб і вимог споживачів. Тут відображається і постійно посилюється тенденція до планомірної організації виробництва для підвищення ефективності функціонування підприємства загалом та його господарських підрозділів зокрема. Маркетингова діяльність підприємства спрямована на те, щоб досить обґрунтовано, враховуючи попит ринку, встановлювати поточні і, головне, довгострокові (стратегічні) цілі, шляхи їх досягнення та реальні джерела ресурсів господарської діяльності, визначати асортимент і якість продукції, її пріоритети, оптимальну структуру виробництва і бажаний прибуток. Основне завдання управління маркетингом полягає у тому, щоб синхронізувати процес управління елементами комплексу маркетингу так, щоб кожен із них, виконуючи своє функціональне призначення, одночасно сприяв підвищенню ефективності решти елементів і тим самим підвищував синергетичний ефект . Маркетинг як базова функція управління підприємством (фірмою) в умовах ринку пропонує керівнику підприємцю деякі перевірені практикою рецепти досягнення позитивних результатів господарської діяльності в ринкових сегментах із мінімальним ризиком. Це насамперед певна послідовність здійснення аналітичної роботи; вихід на найсприятливіші цільові ринки-сегменти; формування в інтересах підприємства змінних факторів зовнішнього середовища, у тому числі поведінки споживачів; утруднення дозволеними методами діяльності. Функціями управління маркетинговою діяльністю на підприємстві є її організація, планування та контроль виконання. Розроблення та реалізація маркетингових заходів потребують створення допоміжних систем маркетингу. До них належать, зокрема, система планування маркетингу, система організації служби маркетингу та система маркетингового контролю.
Посилання
Butenko D. S. Rovytok internet-marketynhu ta yoho vplyv na pidpryiemnytsku diialnist. D. S. Butenko, I. O. Kinas. Rehionalna ekonomika ta upravlinnia. 2020. 1(27). - S.50-55.
Vyznachennia marketynhu. Amerykanska marketynhova asotsiatsiia (2017). URL: https://www.ama.org/AboutAMA/Pages/Definition-of-Marketing.aspx (data zvernennia: 23.02.2024).
Volkova M. V. Napriamky vdoskonalennia marketynhovoi diialnosti pidpryiemstva. Hlobalni ta natsionalni problemy ekonomiky. 2018. S. 6.
Voronko-Nevidnycha T. V., Kaliuzhna Yu. P., Khurdei V. D. Reklama i reklamna diialnist: navch. posib. Poltava. RVV PDAA, 2018. 230 s.
Hdanskyi V. S. Rol marketynhu v systemi upravlinnia promyslovym pidpryiemstvom. Zhytomyr, 2021. S. 1.
Herashchenko I. M. Marketynh yak instrument pidvyshchennia efektyvnosti innovatsiinoi diialnosti pidpryiemstva. I. M. Herashchenko, S. M. Kramarenko. Suchasni problemy upravlinnia pidpryiemstvmy: teoriia ta praktyka : materialy mizhnar. nauk.-prakt. internet-konf., 3-4 ber. 2020 r., m. Kharkiv – m. Torun. – Kharkiv : FOP Panov A. M., 2020. – S. 102–103.
Hryhorchuk T. V. Marketynh. URL: https://sites.google.com/site/marketingdistance (data zvernennia: 23.02.2024).
Hryhorchuk T. V. Slovnyk marketynhovykh terminiv. URL: https://sites.google.com/site/marketingdistance/slovnyk (data zvernennia: 23.02.2024).
Huzenko H. M. Upravlinnia ta vdoskonalennia marketynhovoi diialnosti na pidpryiemstvi. Ekonomika i Suspilstvo. 2017. № 12. S. 8.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами: Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [6 місяців] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).