АНАЛІЗ РИНКОВИХ ТРЕНДІВ І СПОЖИВЧИХ ПОТРЕБ У КОНТЕКСТІ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ АГРАРНИХ ПІДПРИЄМСТВ

Автор(и)

  • Володимир Сєров Інститут тваринництва Національної академії аграрних наук України, Україна

DOI:

https://doi.org/10.20998/2313-8890.2024.09.05

Ключові слова:

тренди, споживачі, аграрний ринок, маркетинг, потреби

Анотація

Анотація. В умовах постійних економічних потрясінь у країні та світі, а отже, і сільськогосподарської складової економіки зокрема, надзвичайно важливе значення має розробка ефективного механізму формування попиту на продукцію, стимулювання збуту на сільськогосподарських ринках. Особливості маркетингової діяльності сільськогосподарських підприємств визначаються, насамперед, особливостями ринків сільськогосподарської продукції та особливостями цінової політики, попиту та пропозиції на дану продукцію. Сільськогосподарський маркетинг виконує всі види господарської діяльності, що пов'язані з потоком продовольчих товарів та послуг з моменту початкового сільськогосподарського виробництва до кінцевого споживача. Різні групи (тобто виробники, ринки сільськогосподарської продукції та роздрібні торговці), повинні розглядати маркетингову функцію як прогресію маркетингового каналу. Сучасні умови ринку вимагають від аграрних підприємств як якісного виробництва, так і  грамотного позиціонування своєї продукції. З розвитком технологій та онлайн-продажів, аграрії повинні враховувати безліч факторів, що впливають на попит та пропозицію, включаючи сезонність, переваги споживачів та конкурентне середовище. Маркетинг для сільськогосподарської галузі потребує комплексного підходу. Використовуючи поєднання цифрових і традиційних методів, прозорість і стійкість, фокусуючись на потребах клієнта та аналізуючи результати своїх стратегій, аграрні виробники можуть успішно адаптуватися до умов ринку, що швидко змінюються, і досягати значних успіхів. Однією з головних проблем у маркетингу сільського господарства є недолік поінформованості підприємств про поточні ринкові тенденції та споживчі переваги. Це призводить до того, що виробники часто важко адаптуються до умов, що змінюються, виробляють товари, які не відповідають запитам споживачів, і, як наслідок, втрачають потенціал для збуту своєї продукції. Визначено, що брак доступу до даних про ринкову ситуацію ускладнює планування та прогнозування. Для вирішення проблеми необхідно впровадження систем збирання та аналізу ринкової інформації, які допоможуть приймати більш обґрунтовані рішення та збільшувати свою конкурентоспроможність на ринку.

Посилання

Euromonitor international. URL: https://www.euromonitor.com/article/fivekey-trends-shaping-dairy-products-and-alternatives

Innova market insights. URL: https://www.innovamarketinsights.com/trends/top-ten-trends-for-2023- redefining-value-in-a-volatile-world/

The case for stacking Qualitative and Quantitative research methods/ URL:https://uxdesign.cc/qualitative-quantitative-consumer-research-2c1e96a769b2

Karasova M. O., Dolhalova O. V. Suchasni problemy zbutovoi diialnosti v Ukraini [Elektronnyi resurs] / Zbirnyk naukovykh prats Donbaskoi natsionalnoi akademii budivnytstva i arkhitektury. 2019. № 2. S. 111-116. Rezhym dostupu: http://nbuv.gov.ua/UJRN/zbnpdnaba_2019_2_20

Marketynh voiennoho chasu: yak zminylasia povedinka spozhyvachiv pid chas viiny? URL: https://cases.media/article/marketing-voyennogo-chasudoslidzhennya-havas-village-ukraine

Prykhylnist do ukrainskoho vyrobnyka zrosla na 5%: spozhyvchi trendy ukraintsiv u 2024 URL: https://mmr.ua/show/pryhylnist-do-ukrayinskogo-vyrobnyka-zrosla-na-5-spozhyvchi-trendy-ukrayincziv-u-2024

Raiko D. V. Modeliuvannia povedinky spozhyvachiv shchodo pryiniattia rishennia z formuvannia marketynhovoi tovarnoi polityky, vyrobnytstva ta prosuvannia tovariv pidpryiemstva: pidruchnyk. Nats. tekhn. un-t «Kharkiv. politekhn. in-t». Sumy: Trytoriia, 2023. 180 s.

Trendy marketynhu v ahroindustrii 2023. URL:https://agromarketing.com.ua/blog/trendy-marketynhu-v-ahroindustrii-2023-skladovi-uspikhu-vid-agro-marketing.html

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-11-16