ПРОЦЕСИ ФОРМУВАННЯ СОБІВАРТОСТІ І ЦІНИ ІННОВАЦІЙНОЇ ПРОДУКЦІЇ В СИСТЕМІ ЕКОНОМІЧНОЇ ОЦІНКИ ДІЯЛЬНОСТІ ПРОМИСЛОВОГО ПІДПРИЄМСТВА

Автор(и)

  • Н.Ю. Єршова Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна
  • О.П. Косенко Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна
  • Л.С. Ларка Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна
  • Н.П. Ткачова Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна
  • Ю.Л. Татаринцева Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна

DOI:

https://doi.org/10.20998/2313-8890.2024.11.02

Ключові слова:

формування собівартості, ціноутворення, моделі, науково-технічна продукція, економічна ефективність, оцінка, промислове підприємство

Анотація

Анотація. У статті досліджено ключові аспекти формування собівартості та ціноутворення інноваційної продукції в умовах сучасної економіки. Розглянуто специфіку витрат, пов’язаних із розробкою, впровадженням і виробництвом інноваційної продукції, а також їхній вплив на загальну економічну ефективність діяльності підприємства. Особливу увагу приділено взаємозв’язку між собівартістю, ціною і конкурентоспроможністю інноваційної продукції. Визначено основні фактори, які впливають на цінову політику підприємства, зокрема: витрати на дослідження та розробки (R&D), масштаб виробництва, доступ до ресурсів та рівень технологічного розвитку. Стаття акцентує на важливості інтеграції інновацій у бізнес-процеси підприємства для досягнення його стратегічних цілей. Окремо розглянуто методи економічної оцінки ефективності інноваційної діяльності, що включають аналіз витрат, прибутковості та довгострокового впливу на ринкові позиції підприємства. Доведено, що процеси формування собівартості і ціни науково-технічної продукції прямо впливають на рівень ефективності виробничо-комерційної діяльності промислового підприємства.

Посилання

Gabriel R., Ariovaldo G. (2006). Target and kaizen costing implementation in construction. URL: https://www.researchgate.net/publication/237569619

Larka L. S., Pavlenko V. V. Tsinoutvorennya v systemi ekonomichnoho upravlinnya rozvytkom biznesu [Elektronnyy resurs] // Pryazovskyy ekonomichnyy visnyk : el. nauk. zhurn. 2021. Vyp. 2 (25). S. 104-107. URL: http://pev.kpu.zp.ua/journals/2021/2_25_ukr/21.pdf

Pererva P. G. Upravleniye sbytom promyshlennoy produktsii v sisteme marketinga. M.: NPO «Reklama, informatsiya, marketing», 1991. 93 s.

Kocziszky György, Pererva P.G., Szakaly D., Somosi Veres M. (2012) Technology transfer. Kharkiv-Miskolc: NTU «KhPI». 668 p.

Pererva P. G., Kосziszky G., Kobielieva T. O., Vеrеs Sоmоsi M. (2019) Compliance prоgrаm. Khаrkоv-Miskоlс : NTU «KhPI». 689 p.

Starostina A. O. Marketynh: teoriya, svitovyy dosvid, ukrayinska praktyka: pidruch [Marketing: theory, world experience, Ukrainian practice: under the leadership]. K.: Znannya, 2009. 1070 s.

Kosenko O., Tkachov M., Pererva P. (2015) Economic problems of Intellectual Property // 9-th international scientific conference «Balance and Challenges». Miskolc-Lillafüred. 2015. S. 113–124.

Kosenko A. P. Ekonomicheskaya otsenka innovatsionnogo potentsiala / A. P. Kosenko, D. Kotsiski, O. I. Maslak, P. G. Pererva, D. Sakay. Monografiya / Pod red. prof. Perervy P. G. i prof. D. Kotsiski – Kharkov-Mishkolts : NTU «KHPI», Mishkolts. tekhn. un-t, 2009. 170 s.

Nagy S., Pererva P., Maslak M. (2018) Organization of Marketing activities on the Intrapreneurship // MIND JOURNAL // Wyższa Szkoła Ekonomiczno-Humanistyczna. № 5.

Tkachov М.М., Kobielieva T.O., Pererva P.G. (2016) Еvaluation of holder profits violation of their exclusive rights // Scientific bulletin of Polissia. № 4 (8). P. 27–35.

Tovazhnyanskiy V., Kobeleva T., Gladenko I., Pererva P. (2010) Antikrizisnyy monitoring of finansovo-ekonomicheskikh indexes of work of enterprise // Business Studies. Volume 7. Numer 2. Miskolz Press. S. 171–183.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-02-16