ФОРМУВАННЯ МАРКЕТИНГОВИХ І ЦІНОВИХ СТРАТЕГІЙ УПРАВЛІННЯ БРЕНДОМ МАЛОГО ПІДПРИЄМСТВА НА В2В РИНКАХ

Автор(и)

  • О.П. Косенко Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна
  • М.В. Лучинський Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна
  • К.А. Лялько Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна
  • Є.А. Косенко Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна
  • О.С. Шеін Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна

DOI:

https://doi.org/10.20998/2313-8890.2025.01.04

Ключові слова:

бренд-менеджмент, маркетингова стратегія, ціна, інновації, мале підприємство, B2B-ринок, позиціонування бренду, конкурентоспроможність

Анотація

Анотація. Стаття присвячена аналізу та розробці маркетингових стратегій управління брендом малого підприємства на B2B-ринках. У сучасних умовах жорсткої конкуренції та цифрової трансформації бренд стає ключовим активом компанії, що впливає на її впізнаваність, довіру клієнтів та конкурентоспроможність. Особливо це актуально для малих підприємств, які мають обмежені ресурси для просування, проте можуть ефективно використовувати стратегічні маркетингові підходи для побудови сильного бренду. У статті розглянуто особливості функціонування B2B-ринків та їхній вплив на процес бренд-менеджменту. Проаналізовано основні чинники, що визначають успішність бренду малого підприємства, зокрема емоційну складову брендингу, довіру партнерів, репутаційні аспекти та диференціацію від конкурентів. Окрему увагу приділено питанням позиціонування бренду та побудови унікальної ціннісної пропозиції. Автори пропонують практичні підходи до формування маркетингових стратегій, орієнтованих на B2B-сегмент. Досліджуються різні моделі управління брендом, зокрема стратегія корпоративного брендингу, персоніфікованого бренду та стратегія співробітництва (co-branding). Визначено ефективні маркетингові інструменти, що сприяють розвитку бренду малого підприємства, серед яких контент-маркетинг, діджитал-стратегії, соціальні мережі та методи особистісного нетворкінгу. Практична значущість дослідження полягає у розробці рекомендацій для малого бізнесу щодо ефективного використання маркетингових стратегій у бренд-менеджменті на B2B-ринках. Запропоновані підходи допоможуть підприємствам не лише зміцнити ринкові позиції, але й вибудувати довгострокові партнерські відносини з клієнтами та постачальниками.

Посилання

Starostina A. O. Marketynh: teoriia, svitovyi dosvid, ukrainska praktyka: pidruch. Kyiv : Znannia, 2009. 1070 s.

Kocziszky György, Pererva P.G., Szakaly D., Somosi Veres M. Technology transfer. Kharkiv-Miskolc: NTU «KhPI», 2012. 668 p.

Pererva P.G., Kосziszky G., Kobielieva T.O., Vеrеs Sоmоsi M. Compliance prоgrаm. Khаrkоv-Miskоlс : NTU «KhPI», 2019. 689 p.

Starostina A.O. Marketynh: teoriya, svitovyy dosvid, ukrayinska praktyka: pidruch [Marketing: theory, world experience, Ukrainian practice: under the leadership]. K.: Znannya, 2009. 1070 s.

Pererva P.G. Potrebnost v elektrotekhnicheskikh sredstvakh avtomatizatsii. Teoriya i metody opredeleniya [Need for electrical automation equipment. Theory and methods of determination]. Kh.: Osnova, 1991. 114 s

Kosenko O., Tkachov M., Pererva P. Economic problems of Intellectual Property // 9-th international scientific conference “Balance and Challenges”. Miskolc-Lillafüred, 2015. S. 113-124.

Kosenko A. P. Ekonomicheskaya otsenka innovatsionnogo potentsiala / A. P. Kosenko, D. Kotsiski, O. I. Maslak, P. G. Pererva, D. Sakay. Monografiya / Pod red. prof. Perervy P. G. i prof. D. Kotsiski. Kharkov-Mishkolts : NTU „KHPI”. Mishkolts.tekhn.un-t, 2009. 170 s.

Nagy S., Pererva P., Maslak M. Organization of Marketing activities on the Intrapreneurship // MIND JOURNAL // Wyższa Szkoła Ekonomiczno-Humanistyczna, 2018. № 5.

Tkachov М. М., Kobielieva T. O., Pererva P. G. Еv.aluation of holder profits violation of their exclusive rights // Scientific bulletin of Polissia, 2016 № 4 (8). P. 27-35.

Tovazhnyanskiy V., Kobeleva T., Gladenko I., Pererva P. Antikrizisnyy monitoring of finansovo-ekonomicheskikh indexes of work of enterprise // Business Studies. Volume 7. Numer 2. Miskolz Press, 2010. S. 171-183.

Pererva P. G., Borzenko V. I., Kobyelyeva T. O. Intelektualna vlasnist: mahisterskyy kurs: pidruchnyk [Intellectual property: master's course: textbook]. Kharkiv : NTU «KHPI», 2019. 1002 p. Available at: https://core.ac.uk/download/pdf/286988829.pdf

Pererva P. G. Ekonomika i marketynh vyrobnycho-pidpryyemnytskoyi diyalnosti [Economics and marketing of production and entrepreneurial activity]: Navch. posibnyk / Za red. prof. Perervy P. G., prof. Havrys O. M., prof. Pohoryelova M. I. Kharkiv : NTU «KHPI», 2004. 640 s.

Pererva P. G. Ekonomika ta orhanizatsiya innovatsiynoyi diyalnosti [Economics and organization of innovative activity]: pidruch. / za red. P. G. Perervy, S. A. Mekhovycha, M. I. Pohoryelova. Kharkiv : NTU «KHPI», 2008. 1080 s.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-03-10