ФОРМУВАННЯ МАРКЕТИНГОВИХ І ЦІНОВИХ СТРАТЕГІЙ УПРАВЛІННЯ БРЕНДОМ МАЛОГО ПІДПРИЄМСТВА НА В2В РИНКАХ
DOI:
https://doi.org/10.20998/2313-8890.2025.01.04Ключові слова:
бренд-менеджмент, маркетингова стратегія, ціна, інновації, мале підприємство, B2B-ринок, позиціонування бренду, конкурентоспроможністьАнотація
Анотація. Стаття присвячена аналізу та розробці маркетингових стратегій управління брендом малого підприємства на B2B-ринках. У сучасних умовах жорсткої конкуренції та цифрової трансформації бренд стає ключовим активом компанії, що впливає на її впізнаваність, довіру клієнтів та конкурентоспроможність. Особливо це актуально для малих підприємств, які мають обмежені ресурси для просування, проте можуть ефективно використовувати стратегічні маркетингові підходи для побудови сильного бренду. У статті розглянуто особливості функціонування B2B-ринків та їхній вплив на процес бренд-менеджменту. Проаналізовано основні чинники, що визначають успішність бренду малого підприємства, зокрема емоційну складову брендингу, довіру партнерів, репутаційні аспекти та диференціацію від конкурентів. Окрему увагу приділено питанням позиціонування бренду та побудови унікальної ціннісної пропозиції. Автори пропонують практичні підходи до формування маркетингових стратегій, орієнтованих на B2B-сегмент. Досліджуються різні моделі управління брендом, зокрема стратегія корпоративного брендингу, персоніфікованого бренду та стратегія співробітництва (co-branding). Визначено ефективні маркетингові інструменти, що сприяють розвитку бренду малого підприємства, серед яких контент-маркетинг, діджитал-стратегії, соціальні мережі та методи особистісного нетворкінгу. Практична значущість дослідження полягає у розробці рекомендацій для малого бізнесу щодо ефективного використання маркетингових стратегій у бренд-менеджменті на B2B-ринках. Запропоновані підходи допоможуть підприємствам не лише зміцнити ринкові позиції, але й вибудувати довгострокові партнерські відносини з клієнтами та постачальниками.
Посилання
Starostina A. O. Marketynh: teoriia, svitovyi dosvid, ukrainska praktyka: pidruch. Kyiv : Znannia, 2009. 1070 s.
Kocziszky György, Pererva P.G., Szakaly D., Somosi Veres M. Technology transfer. Kharkiv-Miskolc: NTU «KhPI», 2012. 668 p.
Pererva P.G., Kосziszky G., Kobielieva T.O., Vеrеs Sоmоsi M. Compliance prоgrаm. Khаrkоv-Miskоlс : NTU «KhPI», 2019. 689 p.
Starostina A.O. Marketynh: teoriya, svitovyy dosvid, ukrayinska praktyka: pidruch [Marketing: theory, world experience, Ukrainian practice: under the leadership]. K.: Znannya, 2009. 1070 s.
Pererva P.G. Potrebnost v elektrotekhnicheskikh sredstvakh avtomatizatsii. Teoriya i metody opredeleniya [Need for electrical automation equipment. Theory and methods of determination]. Kh.: Osnova, 1991. 114 s
Kosenko O., Tkachov M., Pererva P. Economic problems of Intellectual Property // 9-th international scientific conference “Balance and Challenges”. Miskolc-Lillafüred, 2015. S. 113-124.
Kosenko A. P. Ekonomicheskaya otsenka innovatsionnogo potentsiala / A. P. Kosenko, D. Kotsiski, O. I. Maslak, P. G. Pererva, D. Sakay. Monografiya / Pod red. prof. Perervy P. G. i prof. D. Kotsiski. Kharkov-Mishkolts : NTU „KHPI”. Mishkolts.tekhn.un-t, 2009. 170 s.
Nagy S., Pererva P., Maslak M. Organization of Marketing activities on the Intrapreneurship // MIND JOURNAL // Wyższa Szkoła Ekonomiczno-Humanistyczna, 2018. № 5.
Tkachov М. М., Kobielieva T. O., Pererva P. G. Еv.aluation of holder profits violation of their exclusive rights // Scientific bulletin of Polissia, 2016 № 4 (8). P. 27-35.
Tovazhnyanskiy V., Kobeleva T., Gladenko I., Pererva P. Antikrizisnyy monitoring of finansovo-ekonomicheskikh indexes of work of enterprise // Business Studies. Volume 7. Numer 2. Miskolz Press, 2010. S. 171-183.
Pererva P. G., Borzenko V. I., Kobyelyeva T. O. Intelektualna vlasnist: mahisterskyy kurs: pidruchnyk [Intellectual property: master's course: textbook]. Kharkiv : NTU «KHPI», 2019. 1002 p. Available at: https://core.ac.uk/download/pdf/286988829.pdf
Pererva P. G. Ekonomika i marketynh vyrobnycho-pidpryyemnytskoyi diyalnosti [Economics and marketing of production and entrepreneurial activity]: Navch. posibnyk / Za red. prof. Perervy P. G., prof. Havrys O. M., prof. Pohoryelova M. I. Kharkiv : NTU «KHPI», 2004. 640 s.
Pererva P. G. Ekonomika ta orhanizatsiya innovatsiynoyi diyalnosti [Economics and organization of innovative activity]: pidruch. / za red. P. G. Perervy, S. A. Mekhovycha, M. I. Pohoryelova. Kharkiv : NTU «KHPI», 2008. 1080 s.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами: Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [6 місяців] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).