ЗАСТОСУВАННЯ ОСОБЛИВОСТЕЙ ЦІНОУТВОРЕННЯ НА НАУКОВУ ПРОДУКЦІЮ ПРИ ФОРМУВАННІ БРЕНДУ НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

Автор(и)

  • П.Г. Перерва Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна
  • С.О. Васильцова Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна
  • О.П. Косенко Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна
  • М.Ю. Глізнуца Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна
  • Л.С. Марчук Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна

DOI:

https://doi.org/10.20998/2313-8890.2025.01.08

Ключові слова:

ціна, науково-технічна продукція, інновації, університети, формування бренду, освітні послуги, ефективність, конкурентоспроможність

Анотація

Анотація. У сучасному освітньому середовищі бренд навчального закладу є важливим фактором залучення студентів, партнерів та інвесторів. Одним із ключових аспектів, що впливає на репутацію та конкурентоспроможність навчального закладу, є ефективне ціноутворення на наукову продукцію. Наукова продукція, яка включає дослідження, інноваційні розробки, патенти, наукові публікації та освітні послуги, має специфічні особливості ціноутворення, що відрізняють її від традиційних товарів і послуг. У даній роботі розглядаються основні підходи до формування цін на наукову продукцію, зокрема методи витратного, ринкового та ціннісного ціноутворення. Аналізується вплив якості досліджень, репутації виконавців та затребуваності наукових розробок на встановлення ціни. Окрему увагу приділено ролі державно-приватного партнерства та грантових механізмів у фінансуванні науки. Розглянуто взаємозв’язок між політикою ціноутворення та формуванням бренду навчального закладу. Обґрунтовується, що стратегічний підхід до встановлення цін на наукову продукцію може сприяти підвищенню авторитету навчального закладу, розширенню міжнародної співпраці та залученню додаткових ресурсів. Результати дослідження можуть бути корисними для керівників освітніх установ, маркетологів, науковців і фахівців з фінансового менеджменту, які займаються розробкою стратегій комерціалізації наукових досліджень та зміцненням бренду університетів.

Посилання

Soroka O.V., Kryvtsova M.S. Brend zakladu vyshchoyi osvity — osnova konkurentospromozhnosti na rynku osvitnikh posluh [The brand of a higher education institution is the basis of competitiveness in the educational services market]. Naukovyy visnyk Uzhhorodsʹkoho natsionalnoho universytetu, 2018. Vyp. 19. CH. 3. S. 65–70.

Starostina A. O. Marketynh: teoriia, svitovyi dosvid, ukrainska praktyka: pidruch. Kyiv : Znannia, 2009. 1070 s.

Kocziszky György, Pererva P.G., Szakaly D., Somosi Veres M. Technology transfer. Kharkiv-Miskolc : NTU «KhPI», 2012. 668 p.

Pererva P.G., Kосziszky G., Kobielieva T.O., Vеrеs Sоmоsi M. Compliance prоgrаm. Khаrkоv-Miskоlс : NTU «KhPI», 2019. 689 p.

Starostina A. O. Marketynh: teoriya, svitovyy dosvid, ukrayinska praktyka: pidruch [Marketing: theory, world experience, Ukrainian practice: under the leadership]. Kyiv : Znannya, 2009. 1070 s.

Pererva P. G. Potrebnost v elektrotekhnicheskikh sredstvakh avtomatizatsii. Teoriya i metody opredeleniya [Need for electrical automation equipment. Theory and methods of determination]. Kharkiv : Osnova, 1991. 114 s.

Kosenko O., Tkachov M., Pererva P. Economic problems of Intellectual Property // 9-th international scientific conference “Balance and Challenges”. Miskolc-Lillafüred, 2015. S. 113–124.

Kosenko A. P. Ekonomicheskaya otsenka innovatsionnogo potentsiala / A.P.Kosenko, D. Kotsiski, O. I. Maslak, P. G. Pererva, D. Sakay. Monografiya / Pod red. prof. Perervy P. G. i prof. D. Kotsiski. Kharkov-Mishkolts : NTU „KHPI”, Mishkolts.tekhn.un-t, 2009. 170 s.

Nagy S., Pererva P., Maslak M. Organization of Marketing activities on the Intrapreneurship // MIND JOURNAL // Wyższa Szkoła Ekonomiczno-Humanistyczna, 2018. № 5.

Tkachov М.М., Kobielieva T.O., Pererva P.G. (2016) Еvaluation of holder profits violation of their exclusive rights // Scientific bulletin of Polissia. № 4 (8). P. 27-35.

Tovazhnyanskiy V., Kobeleva T., Gladenko I., Pererva P. Antikrizisnyy monitoring of finansovo-ekonomicheskikh indexes of work of enterprise // Business Studies. Vol. 7. № 2. Miskolz Press, 2010. S. 171–183.

Pererva P. G., Borzenko V. I., Kobyelyeva T. O. Intelektualna vlasnist: mahisterskyy kurs: pidruchnyk [Intellectual property: masters course: textbook]. Kharkiv . NTU «KHPI», 2019. 1002 p. Available at: https://core.ac.uk/download/pdf/286988829.pdf

Pererva P. G. Ekonomika i marketynh vyrobnycho–pidpryyemnytskoyi diyalnosti [Economics and marketing of production and entrepreneurial activity]: Navch. posibnyk / Za red. prof. Perervy P. G., prof. Havrys O. M., prof. Pohoryelova M. I. Kharkiv : NTU «KHPI», 2004. 640 s.

Pererva P. G. Ekonomika ta orhanizatsiya innovatsiynoyi diyalnosti [Economics and organization of innovative activity]: pidruch. / za red. P. G. Perervy, S. A. Mekhovycha, M. I. Pohoryelova. Kharkiv : NTU «KHPI», 2008. 1080 s.

Kobyelyeva T. O., Myroshnyk T. O. Brend universytetu yak faktor yoho konkurentospromozhnosti na rynku osvitnikh posluh [University brand as a factor of its competitiveness in the market of educational services] // Ukrayina u svitovykh hlobalizatsiynykh protsesakh: kulʹtura, ekonomika, suspilʹstvo : tezy dopovidey 6-yi Mizhnar. nauk.-prakt konf., Kyyiv, 27-28 bereznya, 2024 r. Kyyiv : Vyd.tsentr KNUKiM, 2024. CH. 2. S. 184–187.

Pererva P. G., Myroshnyk T. O. Osoblyvosti stvorennya ta prosuvannya brendu universytetu [Features of creating and promoting a university brand] // Upravlinnya innovatsiynym rozvytkom sotsialno-ekonomichnykh system : kolektyvna monohrafiya : elektronne vydannya. Kyyiv : Vydavnychyy dim "Kyyevo-Mohylyanska akademiya", 2024. C. 181–193.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-03-10