CONSUMER DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY: HOW PUBLIC RELATIONS (PR) TECHNOLOGIES SHAPE BUYER BEHAVIOR
Ключові слова:
психологія споживача, PR-технології, поведінка покупців, мотивація, вплив, маркетингові комунікаціїАнотація
Анотація. У статті розглядається психологія розвитку споживача та роль PR-технологій у формуванні поведінки покупців. Проаналізовано основні психологічні чинники, що впливають на прийняття рішень споживачами, зокрема мотивацію, сприйняття, емоційні реакції та соціальні впливи. Особлива увага приділяється сучасним PR-інструментам, таким як сторітелінг, соціальні мережі, інфлюенс-маркетинг та кризові комунікації, які здатні формувати довіру, лояльність та споживчі звички. Досліджено механізми впливу інформаційного середовища на поведінку споживачів та ефективність PR-стратегій у довгостроковій перспективі.
Метою статті є дослідити вплив PR-технологій на психологічний розвиток споживача та формування його поведінки. Зокрема, проаналізувати ключові психологічні механізми, що визначають споживчі рішення, та розглянути, яким чином сучасні PR-стратегії сприяють формуванню лояльності, довіри та купівельних звичок.
Для досягнення поставленої мети використано методи аналізу та синтезу, метод порівняння, узагальнення та систематизації, логічний та діалектичний методи.
У ході дослідження встановлено, що PR-технології відіграють ключову роль у формуванні поведінки споживачів, впливаючи на їхні емоції, довіру та мотивацію до покупки. Визначено, що такі методи, як сторітелінг, соціальні мережі, інфлюенс-маркетинг і кризові комунікації, є найбільш ефективними у створенні стійких споживчих звичок та підвищенні рівня лояльності до бренду. Також виявлено, що персоналізований підхід у PR-кампаніях значно посилює залученість аудиторії та підвищує ймовірність ухвалення позитивного рішення про покупку.
Подальші дослідження можуть бути зосереджені на поглибленому аналізі нейропсихологічних аспектів впливу PR-технологій, а також на дослідженні змін у поведінці споживачів під впливом цифрових інновацій, таких як штучний інтелект та віртуальна реальність. Крім того, перспективним напрямком є оцінка довготривалого ефекту PR-стратегій на формування споживчих пріоритетів та етичних аспектів використання психологічного впливу в маркетингових комунікаціях.
Посилання
Bebik V. M. Іnformatsіino-komunіkatsіinii menedzhment u globalnomu suspіlstvі: psikhologіya, tekhnologії, tekhnіka pablіk rileishnz: Monografіya. Kiїv, 2005. 437 s.
Korolko V. G. Pablіk rіleishnz. Naukovі osnovi, metodika, praktika : pіdruchnik. Vid. 2-e, dopovn. Kiїv : Skarbi, 2019. 380 s.
Kurban O.V. PR u marketingovikh komunіkatsіyakh: navchalnii posіbnik. Kiїv: Kondor, 2014. 246 s.
Morokhova V. O. Zdrilyuk V. B., Lorvі І. F. Pablіk rіleishnz: navch. posіb. Lutsk : Vezha Druk, 2016. 207 s.
Orban-Lembrik L. Ye. Sotsіalna psikhologіya: Pіdruchnik: U 2 kn. Kn. 1: Sotsіalna psikhologіya osobistostі і spіlkuvannya. Kiїv: Libіd, 2004. 576 s.
Orban-Lembrik L. Ye. Psikhologіya upravlіnnya: posіbnik. Kiїv: Akademvidav, 2019. 568 s.
Primak T. O. PR dlya menedzherіv і marketologіv : navch. posіb. Kiїv: TsUL, 2013. 202 s.
Harlow Rex F. Building a Public Relations Definition / R. F. Harlow // Public Relations Review. – 1976, Winter. Vol. 2, № 4. P. 36–44.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами: Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [6 місяців] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).