ТРАНСФОРМАЦІЯ МОДЕЛЕЙ КОРПОРАТИВНОГО УПРАВЛІННЯ В УМОВАХ ЦИФРОВОЇ ЕКОНОМІКИ
DOI:
https://doi.org/10.20998/2313-8890.2021.09-10.01Ключові слова:
цифрова трансформація, корпоративне управління, цифрова економіка, Big Data, хмарні обчислення, блокчейн, штучний інтелект, корпоративна культураАнотація
Анотація. У дослідженні проаналізовано сучасні тенденції та виклики цифрової трансформації корпоративного управління, зумовлені широким впровадженням Big Data, хмарних обчислень, блокчейну, штучного інтелекту й гнучких методів. Проведено огляд публікацій і звітів провідних консалтингових компаній, що підтверджують здатність цих технологій оптимізувати бізнес-процеси, пришвидшувати ухвалення рішень і підвищувати ефективність, водночас наголошуючи на ризиках у сфері кібербезпеки, браку кваліфікованих кадрів та складнощах інтеграції систем. Запропоновано модель синергії ключових чинників і рекомендацій, яка поєднує впровадження інновацій, розвиток управлінських компетенцій, формування гнучких структур і посилення клієнтоорієнтованості. Використання цієї моделі дає змогу гармонізувати технологічні переваги з організаційними інтересами, сприяючи сталому розвитку й підвищенню ефективності корпоративного управління.
Посилання
Bharadwaj A., El Sawy O. A., Pavlou P. A., Venkatraman N. Digital Business Strategy: Toward a Next Generation of Insights. MIS Quarterly. № 37(2), 2013 Р. 471–482.
Vial G. Understanding Digital Transformation: A Review and a Research Agenda. The Journal of Strategic Information Systems, № 28(2), 2019. Р.118–144. DOI: 10.1016/j.jsis.2019.01.003
Sebastian I. M., Moloney K. G., Ross J. W. How Big Old Companies Navigate Digital Transformation. MIS Quarterly Executive. № 16(2), 2017. Р. 125–139.
Hess T., Matt C., Benlian A.? Wiesböck F. Options for Formulating a Digital Transformation Strategy. MIS Quarterly Executive, № 15(2), 2016. Р. 123–139.
Li L., Su F., Zhang W., Mao J.-Y. Digital Transformation by SME Entrepreneurs: A Capability Perspective. Technological Forecasting and Social Change, № 159, 2020. Р. 120–183. DOI: 10.1016/j.techfore.2020.120183
Deloitte (2021). Embracing digital: from survival to thriving in the post-COVID-19 world https://www.deloitte.com/nl/en/Industries/consumer/perspectives/the-post-covid-19-world-is-digital.html
IDC (2019). IDC FutureScape: Worldwide Digital Transformation 2020 Predictions https://www.informatiquenews.fr/wp-content/uploads/2020/11/idc-futurescape-worldwide-digital-transformation-predictions-analyst-paper.pdf?utm_source=chatgpt.com
McKinsey & Company (2020). The Future of Work after COVID-19. https://www.mckinsey.com/featured-insights/future-of-work/the-future-of-work-after-covid-19
PwC (2021). Global Consumer Insights Pulse Survey. https://www.pwc.com/gx/en/consumer-markets/consumer-insights-survey/2021/gcis-june-2021.pdf
Deloitte (2021). Global Human Capital Trends. https://www.deloitte.com/uk/en/services/consulting/research/global-human-capital-trends-2021.html
Gartner (2021). Future of Work Trends https://www.aflcmc.af.mil/Portals/79/FOW%20and%20Hybrid%20Trends%20-%20by%20Russ%20McCall.pdf
LinkedIn (2021). Workplace Learning Report. https://learning.linkedin.com/resources/workplace-learning-report-2021.
NewVantage Partners (2021). Big Data and AI Executive Survey. https://www.businesswire.com/news/home/20210104005022/en/NewVantage-Partners-Releases-2021-Big-Data-and-AI-Executive-Survey
McKinsey & Company. (2021). Analytics Comes of Age. URL: https://www.google.com/search?q=McKinsey+%26+Company+(2021).+Analytics+Comes+of+Age.&oq=McKinsey+%26+Company+(2021).+Analytics+Comes+of+Age.&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUyBggAEEUYOdIBBzMwN2owajSoAgCwAgA&sourceid=chrome&ie=UTF-8
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами: Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [6 місяців] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).