ЦИФРОВИЙ МАРКЕТИНГ ЯК СКЛАДОВА КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ТЕХНІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ
DOI:
https://doi.org/10.20998/2313-8890.2025.05.03Ключові слова:
цифровий маркетинг, конкурентоспроможність, технічний університет, контент-маркетинг, соціальні мережі, стратегія просуванняАнотація
Анотація. У статті розглядається роль цифрового маркетингу як ключового інструменту підвищення конкурентоспроможності технічного університету. Проаналізовано сучасні тенденції у сфері цифрових комунікацій, що впливають на формування іміджу закладів вищої освіти, залучення абітурієнтів та підтримку зв’язків із випускниками й роботодавцями. Окрему увагу приділено використанню соціальних мереж, контент-маркетингу, SEO-оптимізації вебресурсів університету, а також персоналізованих рекламних кампаній для залучення цільової аудиторії. Досліджено вплив цифрових інструментів на позиціонування університету у глобальному освітньому просторі та його репутацію серед стейкхолдерів. У статті представлено приклади ефективних стратегій цифрового маркетингу, що застосовуються провідними технічними університетами світу. Сформовано рекомендації щодо оптимізації цифрового маркетингу в технічних університетах для посилення їхньої конкурентоспроможності, залучення міжнародних студентів та партнерів, а також покращення академічного рейтингу.
Посилання
Lisun YA. V. Tsyfrovyy marketynh osvitnikh posluh: monohrafiya [Digital marketing of educational services: monograph]. Kyyiv : Derzh. torh.-ekon. un-t, 2024. 468 s. DOI: 10.31617/m.knute.2024-221.
Zharska I. O. Digital-marketynh zakladiv vyshchoyi osvity [Digital marketing of higher education institutions// Vcheni zapysky Tavriyskoho natsionalʹnoho universytetu imeni V. I. Vernadskoho. Seriya : Ekonomika i upravlinnya. 2020. T. 31(70), № 6. S. 106–112. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/UZTNU_econ_2020_31(70)_6_20.
Ponomarenko I. V., Lytovchenko A. H. Intehratsiya innovatsiy u tsyfrovyy marketynh [Integration of innovations into digital marketing]: materialy IV Mizhnarodnoyi naukovo-praktychnoyi konferentsiyi «Imperatyvy ekonomichnoho zrostannya v konteksti realizatsiyi Hlobalnykh tsiley staloho rozvytku», Kyyiv, 2022.
Orlovska K. Moiseyenko T. Ye. (2021). Rol informatsiynykh tekhnolohiy u marketynhovykh stratehiyakh svitovykh brendiv [The role of information technologies in the marketing strategies of world brands]. Innovatsiyi molodi v mashynobuduvanni. 174–178. 10.20535/2708-3926.2021.3.230738.
Ékonomycheskaya otsenka ynnovatsyonnoho potentsyala: monohrafyya [Economic assessment of innovation potential: monograph] / A.P.Kosenko [y dr.]; red.: P.H.Pererva, D. Kotsysky. Kharkov: NTU "KHPY"; Myshkolts: Myshkolts. tekhn. un-t, 2008. 170 s.
Kopenyuk P. I., Dmytrochenkov M. V. Otsinka efektyvnosti tsyfrovykh marketynhovykh komunikatsiy dlya zabezpechennya rozvytku pidpryyemstva [Assessment of the effectiveness of digital marketing communications to ensure the development of the enterprise] // Ekonomichnyy visnyk Dniprovskoho derzhavnoho tekhnichnoho universytetu. 2023. № 2(7). C. 63–69. DOI: https://doi.org/10.31319/2709-2879.2023iss2(7).293749pp63-69
Hladenko Y. V., Pererva P. H., Tovazhnyanskyy V. L., Kobeleva T. A. Monytorynh proyzvodstvenno-kommercheskoy deyatelnosty promyshlennoho predpryyatyya [Monitoring of production and commercial activities of an industrial enterprise] // Visnyk NTU «KhPI». 2009. № 36-1. S. 12–22.
Higher Education Marketing. 4 Innovative Higher Education Marketing Trends in 2025, 2025. URL: https://www.higher-education-marketing.com/blog/4-innovative-higher-education-marketing-trends-in-2025
Terminalfour. Seven Ways Universities Are Marketing STEM Courses to Prospective Students, 2024. URL: https://www.terminalfour.com/blog/posts/seven-ways-universities-are-marketing-stem-courses-to-prospective-students.html
OHO. 9 Higher Ed Digital Marketing Tactics & Trends for 2025, 2025. URL: https://www.oho.com/blog/9-higher-ed-digital-marketing-tactics-trends-2025
Lysytsia N., Martynenko M., Prytychenko T., Gron O., Us M. Prospects for innovations in marketing of economic educational services in Ukraine. Entrepreneurship and Sustainability Issues, 2019, vol. 6, no. 4, pp. 1771–1783.
Amalancei I., Cîrtiță-Buzoianu C., Mares G. University branding: Using social media tools in higher education marketing. Marketing and Management, 2021, vol. 9, no. 4, pp. 41-52.
Clark P., Chapleo C., Suomi K. Branding higher education: An exploration of the role of internal branding on middle management in a university rebrand. Tertiary Education and Management, 2019, vol. 26, no. 6, pp. 131–149.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами: Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [6 місяців] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).