ЦИФРОВИЙ МАРКЕТИНГ ЯК СКЛАДОВА КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ТЕХНІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ

Автор(и)

  • М.В. Клімов Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна

DOI:

https://doi.org/10.20998/2313-8890.2025.05.03

Ключові слова:

цифровий маркетинг, конкурентоспроможність, технічний університет, контент-маркетинг, соціальні мережі, стратегія просування

Анотація

Анотація. У статті розглядається роль цифрового маркетингу як ключового інструменту підвищення конкурентоспроможності технічного університету. Проаналізовано сучасні тенденції у сфері цифрових комунікацій, що впливають на формування іміджу закладів вищої освіти, залучення абітурієнтів та підтримку зв’язків із випускниками й роботодавцями. Окрему увагу приділено використанню соціальних мереж, контент-маркетингу, SEO-оптимізації вебресурсів університету, а також персоналізованих рекламних кампаній для залучення цільової аудиторії. Досліджено вплив цифрових інструментів на позиціонування університету у глобальному освітньому просторі та його репутацію серед стейкхолдерів. У статті представлено приклади ефективних стратегій цифрового маркетингу, що застосовуються провідними технічними університетами світу. Сформовано рекомендації щодо оптимізації цифрового маркетингу в технічних університетах для посилення їхньої конкурентоспроможності, залучення міжнародних студентів та партнерів, а також покращення академічного рейтингу.

Посилання

Lisun YA. V. Tsyfrovyy marketynh osvitnikh posluh: monohrafiya [Digital marketing of educational services: monograph]. Kyyiv : Derzh. torh.-ekon. un-t, 2024. 468 s. DOI: 10.31617/m.knute.2024-221.

Zharska I. O. Digital-marketynh zakladiv vyshchoyi osvity [Digital marketing of higher education institutions// Vcheni zapysky Tavriyskoho natsionalʹnoho universytetu imeni V. I. Vernadskoho. Seriya : Ekonomika i upravlinnya. 2020. T. 31(70), № 6. S. 106–112. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/UZTNU_econ_2020_31(70)_6_20.

Ponomarenko I. V., Lytovchenko A. H. Intehratsiya innovatsiy u tsyfrovyy marketynh [Integration of innovations into digital marketing]: materialy IV Mizhnarodnoyi naukovo-praktychnoyi konferentsiyi «Imperatyvy ekonomichnoho zrostannya v konteksti realizatsiyi Hlobalnykh tsiley staloho rozvytku», Kyyiv, 2022.

Orlovska K. Moiseyenko T. Ye. (2021). Rol informatsiynykh tekhnolohiy u marketynhovykh stratehiyakh svitovykh brendiv [The role of information technologies in the marketing strategies of world brands]. Innovatsiyi molodi v mashynobuduvanni. 174–178. 10.20535/2708-3926.2021.3.230738.

Ékonomycheskaya otsenka ynnovatsyonnoho potentsyala: monohrafyya [Economic assessment of innovation potential: monograph] / A.P.Kosenko [y dr.]; red.: P.H.Pererva, D. Kotsysky. Kharkov: NTU "KHPY"; Myshkolts: Myshkolts. tekhn. un-t, 2008. 170 s.

Kopenyuk P. I., Dmytrochenkov M. V. Otsinka efektyvnosti tsyfrovykh marketynhovykh komunikatsiy dlya zabezpechennya rozvytku pidpryyemstva [Assessment of the effectiveness of digital marketing communications to ensure the development of the enterprise] // Ekonomichnyy visnyk Dniprovskoho derzhavnoho tekhnichnoho universytetu. 2023. № 2(7). C. 63–69. DOI: https://doi.org/10.31319/2709-2879.2023iss2(7).293749pp63-69

Hladenko Y. V., Pererva P. H., Tovazhnyanskyy V. L., Kobeleva T. A. Monytorynh proyzvodstvenno-kommercheskoy deyatelnosty promyshlennoho predpryyatyya [Monitoring of production and commercial activities of an industrial enterprise] // Visnyk NTU «KhPI». 2009. № 36-1. S. 12–22.

Higher Education Marketing. 4 Innovative Higher Education Marketing Trends in 2025, 2025. URL: https://www.higher-education-marketing.com/blog/4-innovative-higher-education-marketing-trends-in-2025

Terminalfour. Seven Ways Universities Are Marketing STEM Courses to Prospective Students, 2024. URL: https://www.terminalfour.com/blog/posts/seven-ways-universities-are-marketing-stem-courses-to-prospective-students.html

OHO. 9 Higher Ed Digital Marketing Tactics & Trends for 2025, 2025. URL: https://www.oho.com/blog/9-higher-ed-digital-marketing-tactics-trends-2025

Lysytsia N., Martynenko M., Prytychenko T., Gron O., Us M. Prospects for innovations in marketing of economic educational services in Ukraine. Entrepreneurship and Sustainability Issues, 2019, vol. 6, no. 4, pp. 1771–1783.

Amalancei I., Cîrtiță-Buzoianu C., Mares G. University branding: Using social media tools in higher education marketing. Marketing and Management, 2021, vol. 9, no. 4, pp. 41-52.

Clark P., Chapleo C., Suomi K. Branding higher education: An exploration of the role of internal branding on middle management in a university rebrand. Tertiary Education and Management, 2019, vol. 26, no. 6, pp. 131–149.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-07-30