МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ ВИЗНАЧЕННЯ ВАРТОСТІ НАУКОВО-ДОСЛІДНИХ РОБІТ І ЦІНОУТВОРЕННЯ У КОСМЕТИЧНО-ПАРФУМЕРНІЙ ГАЛУЗІ

Автор(и)

  • В.Ю. Верютіна Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна
  • Т.О. Овсяннікова Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна
  • О.І. Савченко Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна

DOI:

https://doi.org/10.20998/2313-8890.2025.07.04

Ключові слова:

калькуляція, ціна, економічна ефективність, парфумерно-косметичний ринок, інновації, фактори, конкурентоспроможність

Анотація

Анотація. У статті розглядається процес розрахунку собівартості і ціни на науково-дослідну роботу з метою формування та розуміння інноваційних впроваджень на вітчизняному ринку косметичних засобів. Аналізуються ключові аспекти ринку парфюмерно-косметичних товарів на Україні. Особлива увага приділяється дослідженню необхідності розробки та створенню нових технологій та удосконаленню існуючих рецептур, як з метою захисту від впливу негативних факторів так покращенню стану після вживання конкретних засобів. Обґрунтовано, що розрахунок собівартості і ціни науково-дослідної роботи є важливим елементом для втілення інновацій та формування стійких конкурентних переваг виробничих підприємств галузі. Доведено, що маркетингове дослідження, розуміння вимог ринку та потреб клієнтів є важливим інструментом для досягнення та збереження конкурентних переваг підприємства. Використання фінансово-технологічних показників дозволяє об'єктивно оцінити вартість наукової розробки та приймати обґрунтовані рішення. Успішне впровадження інноваційних продуктів сприяє підвищенню ефективності діяльності підприємства, задоволеності клієнтів та загальній конкурентоспроможності на ринку. Висновки статті містять рекомендації щодо технологічних особливостей розробки та розрахунку собівартості і ціни науково-технічної продукції.

Посилання

Baitsar R. I. Aktualni problemy ta perspektyvy rozvytku kosmetychnoi haluzi / R.I. Baitsar, Yu.M. Kordiiaka // Visnyk Natsionalnoho universytetu «Lvivska politekhnika» «Avtomatyka, vymiriuvannia ta keruvannia», 2015. № 821. S. 44–50

Pererva P. H. Rozvytok marketynhovykh metodiv formuvannia tsiny na naukovu produktsiiu [Elektronnyi resurs] / P. H. Pererva, A. V. Kosenko, I. V. Dolyna. – Rezhym dostupu: http://archive.nbuv.gov.ua/portal/ natural/vcpi/TPtEV/2011_7/stati/72011_23.pdf.

Cherepanova V. O. Innovatsiini protsesy komertsializatsii naukovo-doslidnoi diialnosti pidpryiemstv [Elektronnyi resurs] / V. O. Cherepanova, I. S. Loktionova // Visnyk NTU «KhPI». – 2013. № 22(995). S. 179–182. – Rezhym dostupu: http://archive.nbuv.gov.ua /portal/natural/vcpi/TPtEV/2013_22/statti/30cherep.pdf

Baitsar R. I. Osoblyvosti rozvytku kosmetychnoi haluzi v Ukraini / R.I. Baitsar, Yu.M. Kordiiaka, A.M. Zelisko // Stratehyia kachestva v promыshlennosty y obrazovanyy: materialy XI Mizhnar. konf., 1-5 chervnia, 2015 r.: dopovid. Varna, Bolhariia, 2015 r. Tom II (2).S. 517–520.

O. Pererva, S. Mekhovych, T. Kobielieva, O. Savchenko, D. Kramskoi. Modeliuvannia ekonomichnoi efektyvnosti protsesu upravlinnia stratehichnymy zminamy dlia formuvannia konkurentnykh perevah pidpryiemstva. Enerhozberezhennia. Enerhetyka. Enerhoaudyt, 2024. № 5(195). S. 99–110.

Rynok shampuniv ta yoho perspektyvy [Elektronnyi resurs]. https://inveran.com.ua/news/statti/rinok-sampuniv.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-09-11