РОЗВИТОК МЕТОДІВ КОМЕРЦІАЛІЗАЦІЇ ПРОМИСЛОВИХ ІННОВАЦІЙ НА ЗАСАДАХ ВАРТІСНО-ЦІЛЬОВОГО ФОРМУВАННЯ ЇХ СОБІВАРТОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.20998/2313-8890.2025.08.06Ключові слова:
комерціалізація інновацій, інтелектуальні технології, собівартість, вартісно-цільове формування, промислова продукція, модель комерціалізаціїАнотація
Анотація. У статті розглядається розвиток методів комерціалізації промислових інновацій на засадах вартісно-цільового формування їх собівартості. Проаналізовано сучасні підходи до оцінки інноваційної продукції та послуг, існуючі моделі комерціалізації (ліцензування, від спільних підприємств до технологічного маркетингу, кластеризації та open innovation), а також їхні сильні й слабкі сторони у контексті оптимізації собівартості. Запропоновано концептуальні положення нових методів, які поєднують орієнтацію на цінність для кінцевого споживача (value-based pricing) із пошуком цільових елементів собівартості для гнучкого управління витратами (value-target cost formation). Наведено методологію дослідження, цілі, очікувані результати і практичні рекомендації для промислових підприємств та політиків інноваційної політики. Доповідь адресована науковцям, менеджерам інновацій, фінансистам підприємств та державним органам, що формують інноваційну екосистему.
Посилання
Kocziszky György, Szakaly D., Somosi Veres M. (2012) Technology transfer. Kharkiv-Miskolc: NTU «KhPI». 668 p.
Azimisani A. (2021). Target-and-kaizen-costing. URL: https://www.researchgate.net/publication/353298584
Pererva P. G., Kосziszky G., Kobielieva T. O., Vеrеs Sоmоsi M. Compliance prоgrаm. Khаrkоv-Miskоlс : NTU «KhPI», 2019. 689 p.
Starostina A.O. Marketynh: teoriya, svitovyy dosvid, ukrayinska praktyka: pidruch [Marketing: theory, world experience, Ukrainian practice: under the leadership]. K. : Znannya, 2009. 1070 s.
Kosenko O., Tkachov M. Economic problems of Intellectual Property // 9-th international scientific conference “Balance and Challenges”. Miskolc-Lillafüred, 2015. S. 113–124.
Gabriel R., Ariovaldo G. (2006). Target and kaizen costing implementation in construction. URL: https://www.researchgate.net/publication/237569619
Tkachov М. М., Kobielieva T. O., Pererva P. G. Еvaluation of holder profits violation of their exclusive rights // Scientific bulletin of Polissia, 2016. № 4 (8). P. 27–35.
Tovazhnyanskiy V., Kobeleva T., Gladenko I., Pererva P. Antikrizisnyy monitoring of finansovo-ekonomicheskikh indexes of work of enterprise // Business Studies, 2010. Volume 7. Numer 2. Miskolz Press. S. 171–183.
Nagy S., Maslak M. Organization of Marketing activities on the Intrapreneurship // MIND JOURNAL // Wyższa Szkoła Ekonomiczno-Humanistyczna, 2018. № 5.
Illiashenko S. M., Shypulina Yu. S. Illiashenko N. S. Vplyv mizhnarodnoho imidzhu Ukrainy na perspektyvy yii povoiennoho innovatsiinoho rozvytku [The influence of the international image of Ukraine on the prospects of its post-war innovative development]. Marketynh i tsyfrovi tekhnolohii [Marketing and digital technologies], 2023. Vol. 7 (3), pp. 24–38. URL: http://doi.org/10.15276/mdt.7.3.2023.2
Cubero J. N., Gbadegeshin S. A., Consolación C. Commercialization of disruptive innovations: Literature review and proposal for a process framework. International Journal of Innovation Studies, 2021. 5(3), 127–144. URL: https://doi.org/10.1016/j.ijis.2021.07.001.
Engez A., Aarikka-Stenroos L. Stakeholder contributions to commercialization and market creation of a radical innovation: bridging the micro- and macro levels. Journal of Business & Industrial Marketing, 2023. Vol. 38 No. 13, pp. 31–44. URL: https://doi.org/10.1108/JBIM-03-2022-0136
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами: Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [6 місяців] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).