ВИБІР ТИПУ КОМІРОК БАГАТОКОМПОНЕНТНОГО НАКОПИЧУВАЧА ЕНЕРГІЇ ДЛЯ ЕЛЕКТРОБУСУ, ЯКИЙ ЗАРЯДЖАЄТЬСЯ У ДЕПО
DOI:
https://doi.org/10.20998/2313-8890.2025.09.04Ключові слова:
тяговий привод, накопичувач енергії, електробус, тролейбус, оптимізація параметрів, цільова функціяАнотація
Анотація. В роботі розроблено методологію визначення оптимальних параметрів комбінованого накопичувача енергії для електробуса на основі вирішення задачі умовної мінімізації з урахуванням режиму руху, параметрів маршруту, та обмежень за вагою та розмірами при заряджанні накопичувача в депо. Практичне значення роботи полягає у визначенні параметрів комбінованих накопичувачів енергії для електробуса на прикладі plug-in гібридної енергетичної установки. Аналіз результатів дослідження щодо вирішення задачі оптимізації довів, що при використанні систем заряджання в депо енергоємність є значущим показником для накопичувачів, проте потужність оптимальних систем накопичення енергії є надмірною та перевищує мінімальні вимоги у 2,05–3,29 рази, що можливо використати для покращення динамічних показників електробусу.
Посилання
Hnatov A., Argun Sch., Bykova Ye. Elektrobus na superkondensatorakh dlia miskykh perevezen. Vestnyk Kharkovskoho natsyonalnoho avtomobylno-dorozhnoho unyversyteta, 2016. (72), S. 29–34. https://europub.co.uk/articles/-A-164844
Vehicle Emission Standards. (2016). Retrieved September 3, 2018, from https://infrastructure.gov.au/vehicles/environment/emission/index.aspx
https://elartu.tntu.edu.ua/bitstream/lib/43534/2/Кваліфікаційна%20робота.pdf
Babii M. V., Dolynnyi A. V., Kostiuk Ye. R. Postanovka osnovnykh zadach orhanizatsii perevezen troleibusnym transportom. Materialy VIII Mizhnarodnoi naukovo-tekhnichnoi konferentsii molodykh uchenykh ta studentiv «Aktualni zadachi suchasnykh tekhnolohii». Ternopil : TNTU, 2019. t. 1. S. 159–160.
KP «Elektroavtotrans». (n.d.). Ofitsiinyi sait. Retrieved from http://eat.if.ua/?fbclid=IwAR308-o5kDsvHE8agX_FjU3AsnbxZ-6Ty33olUUGCFrTp_O8CpomeuLjgXM
Tekhnichna kharakterystyka troleibusa BKM-321. (n.d.). Retrieved from https://www.wikidata.uk-ua.nina.az/АКСМ-321.html
Natsionalna komisiia, shcho zdiisniuie derzhavne rehuliuvannia u sferakh enerhetyky ta komunalnykh posluh. (2015, February 26). Pro vstanovlennia taryfiv na elektroenerhiiu, shcho vidpuskaietsia naselenniu (Postanova NKREKP №220).
Soroka K. O., Lychov D. O. Pidvyshchennia efektyvnosti ekspluatatsii zasobiv elektrotransportu za rakhunok keruvannia i optymizatsii shvydkisnykh rezhymiv rukhu. Visnyk NTU «KhPI», 2017. 27(1249), S. 289–293.
Daleka V. Kh., Pushkov P. M., Andriichenko V. P., Minieieva Yu. V. Osnovy elektrychnoi tiahy: navchalnyi posibnyk. Kharkiv : KhNAMH, 2012
Soroka K. O., Lychov D. O. Zmistovna model ta rivniannia rukhu elektrychnoho transportu. Visnyk Dnipropetrovskoho natsionalnoho universytetu zaliznychnoho transportu, 2015. 3[57], S. 97–106.
Kondratieva L. Yu., Riabov Ye. S. Poperednii analiz variantiv pobudovy bortovoi systemy nakopychennia enerhii elektrovozu. Teoretychni ta praktychni doslidzhennia molodykh vchenykh: materialy XVI Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii mahistrantiv ta aspirantiv. Kharkiv: NTU «KhPI», 2022. S. 421.
Kondratieva L., Overianova L., Tkachenko V., Riabov I., Demydov O. Simulation of the operation of the on-board energy storage in the tractional system of a quarry locomotive. Transport Systems and Technologies, 2024. (43). S. 136–148. https://doi.org/10.32703/2617-9059-2024-43-11
Goolak S., Kondratieva L., Riabov I., Keršys A., Makaras R. Research and optimization of hybrid on-board energy storage system of an electric locomotive for quarry rail transport. Energies, 2023. 16(7), 3293.
Yinlong Energy. (n.d.). Yinlong battery. Retrieved from https://www.yinlong.energy/yinlong-battery#footer
Enerprof. (n.d.). Enerpower 26650 LiFePO4 3.2V 3000mAh 10C. Retrieved from https://enerprof.de/en/lifepo4-batteries/lifepo4-battery-cells/lifepo4-battery-cells-26650/36/enerpower-26650-lifepo4-3.2v-3000mah-10c
Maxwell Technologies. (2021). New 2.7V 3000F Cell Datasheet. Retrieved from https://maxwell.com/wp-content/uploads/2021/09/3003279.2_Final-DS_New-2.7V-3000F-Cell_20210406.pdf
Khaustov O., Liubarskyi B. Zahalni pidkhody do stvorennia teplovykh modelei tiahovykh dvyhuniv elektrotransportu. Enerhozberezhennia. Enerhetyka. Enerhoaudyt, 2024. 8(198), S. 10–18.
Nikulina O. M., Severyn V. P., Kotsiuba N. V. Rozrobka informatsiinoi tekhnolohii optymizatsii upravlinnia skladnymy dynamichnymy systemamy. Visnyk Natsionalnoho tekhnichnoho universytetu «KhPI». Seriia: Systemnyi analiz, upravlinnia ta informatsiini tekhnolohii. Kharkiv : NTU «KhPI», 2020. (2[4]), 63–69. ISSN 2079-0023. https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/50285
Severyn V. P., Nikulina O. M. Metody ta alhorytmy bahatovymirnoi bezumovnoi optymizatsii: navch. posib. Kharkiv : NTU «KhPI», 2023. https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/67856
Nikulina O. M., Severyn V. P. Chyselni metody modeliuvannia ta optymizatsii upravlinnia dynamichnymy systemamy: navch. posibnyk. Kharkiv : NTU «KhPI», 2024. https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/73689
Liubarskyi B., Iakunin D., Nikonov O., Liubarskyi D., Yeritsyan B. Optimizing geometric parameters for the rotor of a traction synchronous reluctance motor assisted by partitioned permanent magnets. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2022. 2(8[116]), S. 38–44. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.254373
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами: Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [6 місяців] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).