МЕХАНІЗМИ ВИКОРИСТАННЯ ФОРСАЙТ МЕТОДІВ ДЛЯ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ІННОВАЦІЙНОГО МАРКЕТИНГУ

Автор(и)

  • Tetiana Poliakova Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна
  • Kateryna Mekhovych Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна

DOI:

https://doi.org/10.20998/2313-8890.2024.04.06

Ключові слова:

Форсайт, стратегічне прогнозування, експертні методи прогнозування, потрійна спіраль, інноваційний маркетинг, Великі волни Кіндратьєва

Анотація

У статті розглянуто деякі з теоретичних питань щодо методів використання технології Форсайт у визначенні форматів і механізмів  стратегічного прогнозування. Це     актуальна  тема з позиції  відродження економіки України.Розглянуто сутність та структура форсайт методів, висвітлено їх  особливості.Наведено різні підходи до визначення цієї дефініції.Запропоновано власне тлумачення поняття «Форсайт» як   спеціальна об’єднуюча технологія формування пріоритетів стратегічного розвитку країн, регіонів, підприємств і соціуму, яка дозволяє об’єднати усі зацікавлені сторони на основі прозорого бачення можливих сценаріїв розвитку та узгодити найбільш доцільний варіант з точки зору ризиків та найбільш ефективний з точки зору економічних наслідків. Окремо приділено увагу задачам інноваційного маркетингу.Обгрунтовано зв’язок інноваційного маркетингу із методами форсайт технологій.Надано характеристику інноваційному маркетингу.У статті обгрунтовано, що застосування форсайт методів надасть додоткового ефекту у маретингових дослідженнях та суттєво вплине на стратегічне планування. Доведено, що такий механізм забезпечить прозору взаємодію у межах потрійної спіралі та із  суспільством.У свою чергу така взаємодія надасть поштовх досягненню стратегічних цілей країни в економіці, соціальній сфері та публічній політиці.Розглянуто конкретні механізми використання форсайт методів для підвищення ефективності інноваційного маркетингу. Зазначено,що інноваційний маркетинг як філософія бізнесу  пропонує систему мислення та ідеологічну основу підприємницької діяльності, яка орієнтована на досягнення конкурентних переваг шляхом використання інновацій, важливою ознакою яких в умовах ринку є новизна її технічних і споживчих властивостей. Відзначеено, що поняття маркетингу зазнало значних трансформацій, пов'язаних із зміною рівня розвитку виробництва та попиту на пропоновану продукцію. Зміни в основному визначалися не тільки станом таких суб'єктів, як виробник, споживач і держава, а й характером їх взаємодії в ринковому просторі. Саме останній фактор є вирішальним у визначенні майбутнього та орієнтації на довгострокову перспективу. Обгрунтовано, що методологія використання методів Форсайту також визнавала певні трансформації. Аналіз стану економіки на відповідному циклі розвитку за циклами Кіндратьєва наближає нас до об'єктивної реальності та дає інструмент для конкретного аналізу подій.

Посилання

Yemelianenko L.M. Forsait-metodolohiia stratehichnoho upravlinnia innovatsiinym rozvytkom suspilstva [Elektronnyi resurs] / L.M. Yemelianenko // Visnyk Skhidnoukrainskoho natsionalnoho universytetu imeni Volodymyra Dalia. – 2008. – № 10 (128). – Rezhym dostupu: http:// www.nbuv.gov. ua/portal/Soc_Gum/VSUNU/2008_10_2/emeljanenko.pdf.(03.04.2011).

Kvasha T. K. Vybir priorytetnykh napriamkiv naukovo-tekhnolohichnoho rozvytku z vykorystanniam for- saitu / T. K. Kvasha // Problemy rozvytku informatsiinoho suspilstva: materialy II mizhnarodnoho fo- rumu. – K.: UkrINTEI, 2010. – Ch. II. – S. 78-82. ]. 3.Malova T.Y. Perspektyvы realyzatsyy natsyonalnoi prohrammы forsait (foresight) v Ukrayne / T.Y. Malova // V etu. Seriia «Ekonomika i pravo». – 2008. – № 2. – S.167–171.

Boy̆ko A.S. Razrabotka ynnovatsyonnыkh stratehyy̆ razvytyia rehyona. //Ekonomichni innovatsii. Vypusk43: Ukrainske Prychornomoria v natsionalnykh i mizhnarodnykh koordynatakh rozvytku: rehionalnyi vymir. Zbirnyk naukovykh prats. – Odesa: Instytut problem rynku ta ekonomiko-ekolohichnykh doslidzhenNAN Ukrainy, 2011. – 359 s.

Fedulova L.I. Novitni pidkhody do formuvannia stratehiï rozvytku rehioniv: metodolohiia «Forsay̆t» / L.I. Fedulova [Elektronnyy̆ resurs]. – Rezhym dostupu: www. nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/zbirnuk_RE_ 4_139.pdf. (03.04.2011). Nazva z ekrana.

Fedulova L. I. Forsait: suchasna metodolohiia tekhnolohichnoho prohnozuvannia / L. I. Fedulova //Ekonomika i prohnozuvannia. – 2008. – № 3. – S. 106—120.

Forsait v Ukraini. [Elektronnyi resurs] – Rezhym dostupu: http://www.uintei.kiev.ua/foresight/ua/ua_foresight.php.

. Liudskyi kapital Ukrainy-2025. Pidsumky forsaitu [Elektronnyi resurs] – Rezhym dostupu:http://wikicitynomica.org/future/lyudskiy-kapital-ukraini-2025-pidsumki-forsaytu.html

Malova T.I. Perspektyvy realyzatss] natsionalnoi prohramy forsay̆t (foresight) v Ukraini /T.Y. Malova // Visnyk Donetskoho natsionalnoho universytetu. Seriia «Ekonomika i pravo». – 2008. – №2. – S.167–171.

Forsay̆t ekonomiky Ukraïny: serednostrokovyy̆ (2015–2020 roky) i dovhostrokovyy̆ (2020–2030 roky) chasovi horyzonty (versiia dlia obhovorennia) / nauk. kerivnyk proektu akad. NAN Ukraïny M. Z. Zghurovskyy̆ // Mizhnarodna rada z nauky (ICSU); Natsionalnyy̆ tekhnichnyy̆ universytet Ukraïny «Kyïvskyy̆ politekhnichnyy̆ instytut»; Instytut prykladnoho systemnoho analizu NAN Ukraïny i MON Ukraïny; Svitovyy̆ tsentr danykh z heoinformatyky ta staloho rozvytku. – Kyïv : NTUU «KPI», 2015. –36 s.

Wells H.G. Wanted — Professors of Foresight! Aired by the BBC on 19 №vember, 1932 [Electronic resource] http://foresightinternational.com.au/wp-content/ uploads/2015/09/ Wells_Wanted_Profs_of_Fsight_1932.pdf

. Boi’kova, M.V., Salazkin, M.G., 2008. Forsai’t v Germanii [Foresight in Germany]. Forsai’t 1 (in Russian).

Popper, R., Keenan, M., Miles, I., Butter, M., Sainz, G., 2007. Global Mapping Report 2007, European Foresight Monitoring Network report to the EC www.efmn.eu

Habegger, B., 2010. Strategic foresight in public policy: reviewing the experiences of the UK, Singapore and the Netherlands. Futures 42, 49-58.

Science, Technology and Innovation Policy for the Future — Potentials and Limits of Foresight Studies / Ed. by D. Meissner, L. Gokhberg, A. Sokolov. Heidelberg/ New York/ Dordrecht/ London: Springer, 2013. P. 257–288.

Miles, I., Popper, R. (Eds.). The Handbook of Technology Foresight. Cheltenham: Edward Elgar, 2008.

Saritas, O., 2006. Systems Thinking for Foresight, Unpublished Ph.D. Thesis, PREST, University of Manchester

Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy “Pro zatverdzhennia pereliku priorytetnykh tematychnykh napriamiv naukovykh doslidzhen i naukovo-tekhnichnykh rozrobok na period do 2021 roku” vid 07.09.2011 r. № 942. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/942-2011-%D0%BF#Text

Kotler F. Fernando/ Trias de Bez Novi marketynhovi tekhnolohii. Metodyky stvorennia henialnykh idei/. SPb : Neva, 2008 – 192 s.

Marketynh: bakalavrskyi kurs: pidruchnyk / za zah. red. d.e.n., prof. S.M. Illiashenka. – Sumy : VTD «Universytetska knyha», 2009. – 1134 s.

Innovatsiinyi marketynh: navch. posibnyk. [Elektronnyi resurs] / V.V. Barabanova, H.A. Bohatyrova. – Kryvyi Rih : Vyd.DonNUET, 2022. – 145 s. S.17.

URL:https://stud.com.ua/24007/politekonomiya/teoriya_ekonomichnih_tsikliv_kondratyeva

URL: chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/

http://repository.hneu.edu.ua/bitstream/123456789/7561/1/

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-07-14