ВИЗНАЧЕННЯ ЕНЕРГООПТИМАЛЬНОЇ ТРАЄКТОРІЇ РУХУ МЕТРОВАГОНУ НА ПІДСТАВІ ВИРІШЕННЯ ЗАДАЧІ УМОВНОЇ МІНІМІЗАЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.20998/2313-8890.2025.09.05Ключові слова:
вагон метрополітену, тяговий привод, оптимальна траєкторія руху метропоїзду, ККД тягового двигуна, умовна мінімізаціяАнотація
Анотація. У роботі запропоновано якості методу визначення оптимальної траєкторії руху по ділянці колії метровагону застосувати метод на підставі вирішення задачі визначення оптимальних значень обмеження швидкості за кожною ділянкою шляху. Запропоновано енергію, що споживається з проміжного контуру можливо обрати у якості критерію вирішення задачі умовної мінімізації. Однак для повної ідентифікації параметрів задачі необхідно визначити залежності ККД у електродвигуні та тяговому приводі як функції моменту на валу та частоти обертання. Запропоновано алгоритм визначення залежностей ККД тягового приводу та тягового синхронного двигуна, що враховує втрати потужності від вищих гармонійних тягового інвертора.
Посилання
Todorov E. Optimal control theory. In Bayesian brain: Probabilistic approaches to neural coding, 2006. Р. 269–298.
Kappen H. J. Optimal control theory and the linear Bellman equation. In Inference and learning in dynamic models, 2011. Р. 363–387.
Petrenko O. M. Naukovi osnovy vyboru optymalnykh parametriv ta rezhymiv roboty system okholodzhennia asynkhronnykh tiahovykh dvyhuniv elektrotransportu [Elektronnyi resurs] : dys. ... d-ra tekhn. nauk : spets. 05.22.09 : haluz znan 27 / nauk. konsultant B. H. Liubarskyi. Kharkiv: Nats. tekhn. un-t "Kharkiv. politekhn. in-t", 2018. 394 s. https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/50285
Bellman R. E. Dynamic programming. Princeton University Press, 2010. https://doi.org/10.1515/9781400835386
Pomazan D. P. Pidvyshchennia enerhoefektyvnosti systemy «teplovyi dvyhun – tiahovyi elektropryvod» teplovoza [Elektronnyi resurs] : dys. ... d-ra filosofii : spets. 273 – Zaliznychnyi transport / nauk. konsultant A. S. Maslii. Kharkiv: Ukrainskyi derzhavnyi universytet zaliznychnoho transportu, MON Ukrainy, 2021. 210 s.
Kanemoto Y. Appendix IV: Optimal control theory. In Theories of urban externalities, 1980. Vol. 6. p. 189. North–Holland.
Severyn V. P., Nikulina O. M. Metody ta alhorytmy bahatovymirnoi bezumovnoi optymizatsii: navch. posib. Kharkiv: NTU «KhPI», 2023. 160 s. https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/67856
Nikulina O. M., Severyn V. P. Chyselni metody modeliuvannia ta optymizatsii upravlinnia dynamichnymy systemamy: navch. posibnyk. Kharkiv: NTU «KhPI», 2024. 144 s. https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/73689
Nikulina O. M., Severyn V. P., Kotsiuba N. V. Rozrobka informatsiinoi tekhnolohii optymizatsii upravlinnia skladnymy dynamichnymy systemamy. Visnyk Natsionalnoho tekhnichnoho universytetu «KhPI». Seriia: Systemnyi analiz, upravlinnia ta informatsiini tekhnolohii, 2020. (2(4)), 63–69. ISSN 2079-0023. https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/50285
Riabov I., Goolak S., Kondratieva L., Overianova L. Increasing the energy efficiency of the multi-motor traction electric drive of an electric locomotive for railway quarry transport. Engineering Science and Technology, an International Journal, 2023. 42. 101416.
Liubarskyi B. H. Teoretychni osnovy dlia vyboru ta otsinky perspektyvnykh system elektromekhanichnoho peretvorennia enerhii elektrorukhomoho skladu : dys. … dokt. tekhn. nauk : 05.22.09. Kharkiv: NTU «KhPI», 2014. 368 s.
О.М. Shtompel, M. General approaches to creating a mathematical model of a synchronous reactive motor with permanent magnets for electric transport, 2025. 2((205). Р. 15−29. https://doi.org/10.20998/2313-8890.2025.02.02
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами: Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [6 місяців] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).