ВИЗНАЧЕННЯ ЕНЕРГООПТИМАЛЬНОЇ ТРАЄКТОРІЇ РУХУ МЕТРОВАГОНУ НА ПІДСТАВІ ВИРІШЕННЯ ЗАДАЧІ УМОВНОЇ МІНІМІЗАЦІЇ

Автор(и)

  • О.М. Штомпель Харківський національний технічний університет міського господарства імені О. М. Бекетова, Україна
  • М.В. Хворост Харківський національний технічний університет міського господарства імені О. М. Бекетова, Україна

DOI:

https://doi.org/10.20998/2313-8890.2025.09.05

Ключові слова:

вагон метрополітену, тяговий привод, оптимальна траєкторія руху метропоїзду, ККД тягового двигуна, умовна мінімізація

Анотація

Анотація. У роботі запропоновано якості методу визначення оптимальної траєкторії руху по ділянці колії метровагону застосувати метод на підставі вирішення задачі визначення оптимальних значень обмеження швидкості за кожною ділянкою шляху. Запропоновано енергію, що споживається з проміжного контуру можливо обрати у якості критерію вирішення задачі умовної мінімізації. Однак для повної ідентифікації параметрів задачі необхідно визначити залежності ККД у електродвигуні та тяговому приводі як функції моменту на валу та частоти обертання. Запропоновано алгоритм визначення залежностей ККД тягового приводу та тягового синхронного двигуна, що враховує втрати потужності від вищих гармонійних тягового інвертора.

Посилання

Todorov E. Optimal control theory. In Bayesian brain: Probabilistic approaches to neural coding, 2006. Р. 269–298.

Kappen H. J. Optimal control theory and the linear Bellman equation. In Inference and learning in dynamic models, 2011. Р. 363–387.

Petrenko O. M. Naukovi osnovy vyboru optymalnykh parametriv ta rezhymiv roboty system okholodzhennia asynkhronnykh tiahovykh dvyhuniv elektrotransportu [Elektronnyi resurs] : dys. ... d-ra tekhn. nauk : spets. 05.22.09 : haluz znan 27 / nauk. konsultant B. H. Liubarskyi. Kharkiv: Nats. tekhn. un-t "Kharkiv. politekhn. in-t", 2018. 394 s. https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/50285

Bellman R. E. Dynamic programming. Princeton University Press, 2010. https://doi.org/10.1515/9781400835386

Pomazan D. P. Pidvyshchennia enerhoefektyvnosti systemy «teplovyi dvyhun – tiahovyi elektropryvod» teplovoza [Elektronnyi resurs] : dys. ... d-ra filosofii : spets. 273 – Zaliznychnyi transport / nauk. konsultant A. S. Maslii. Kharkiv: Ukrainskyi derzhavnyi universytet zaliznychnoho transportu, MON Ukrainy, 2021. 210 s.

Kanemoto Y. Appendix IV: Optimal control theory. In Theories of urban externalities, 1980. Vol. 6. p. 189. North–Holland.

Severyn V. P., Nikulina O. M. Metody ta alhorytmy bahatovymirnoi bezumovnoi optymizatsii: navch. posib. Kharkiv: NTU «KhPI», 2023. 160 s. https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/67856

Nikulina O. M., Severyn V. P. Chyselni metody modeliuvannia ta optymizatsii upravlinnia dynamichnymy systemamy: navch. posibnyk. Kharkiv: NTU «KhPI», 2024. 144 s. https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/73689

Nikulina O. M., Severyn V. P., Kotsiuba N. V. Rozrobka informatsiinoi tekhnolohii optymizatsii upravlinnia skladnymy dynamichnymy systemamy. Visnyk Natsionalnoho tekhnichnoho universytetu «KhPI». Seriia: Systemnyi analiz, upravlinnia ta informatsiini tekhnolohii, 2020. (2(4)), 63–69. ISSN 2079-0023. https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/50285

Riabov I., Goolak S., Kondratieva L., Overianova L. Increasing the energy efficiency of the multi-motor traction electric drive of an electric locomotive for railway quarry transport. Engineering Science and Technology, an International Journal, 2023. 42. 101416.

Liubarskyi B. H. Teoretychni osnovy dlia vyboru ta otsinky perspektyvnykh system elektromekhanichnoho peretvorennia enerhii elektrorukhomoho skladu : dys. … dokt. tekhn. nauk : 05.22.09. Kharkiv: NTU «KhPI», 2014. 368 s.

О.М. Shtompel, M. General approaches to creating a mathematical model of a synchronous reactive motor with permanent magnets for electric transport, 2025. 2((205). Р. 15−29. https://doi.org/10.20998/2313-8890.2025.02.02

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-11-18

Номер

Розділ

ЕНЕРГЕТИКА, ЕЛЕКТРОНІКА ТА ЕЛЕКТРОМЕХАНІКА