TEST BENCH WITH SUPERCAPACITOR STORAGE
Ключові слова:
Electrical vehicle, test bench, supercapacitor, propulsion, electrical drive.Анотація
This paper describes a test bench developed to study and monitor the propulsion drives of electric vehicles at Tallinn University of Technology. The composition and performance of the setup are explained. The charging process of the supercapacitor bank is described as an example of the test bench application. The developed simulation model of the supercapacitor bank is presented and discussed.Посилання
References:
1. Alcala I., Claudio A., and Guerrero G., Test bench to emulate an electric vehicle through equivalent inertia and machine dc, 11th IEEE International Power Electronics Congress CIEP 2008, Cuernavaca, Mexico, 2008, P. 198203.
2. Cheng Y., Joeri V.-M. and Lataire P., Research and test platform for hybrid electric vehicle with the supercapacitor based energy storage, 2007 European Conference on Power Electronics and Applications EPE 2007, Aalborg, Denmark, 2007, P. 1–10.
3. Drabek, P., Streit, L. and Los, M., The energy storage system with supercapacitor, 14th International Power Electronics and Motion Control Conference EPE-PEMC 2010, Ohrid, Makedonia, 2010, P. 39–43.
4. Hui, Z., Cheng, L. and Guojiang, Z., Design of a versatile test bench for hybrid electric vehicles, IEEE Vehicle Power and Propulsion Conference VPPC 2008, Harbin, China, 2008, pp. 1-4.
5. Jannuzzi, D., Improvement of the energy recovery of traction electrical drives using supercapacitors, 13th International Power Electronics and Motion Control Conference EPE-PEMC 2008, Poznan, Poland, P. 1492–1497.
6. Jarushi, A. M., Analysis and Modelling of Energy Source Combinations for Electric Veicles, PhD Thesis, University of Manchester, United Kingdom Faculty of Engineering and Physical Sciences, 2010.
7. Jun, L, Li-Fang, W., Jian, Y. and Gui-Dong, L., Research of a novel flexible load for electric vehicle test bench, International Conference on Computer and Communication Technologies in Agriculture Engineering CCTAE 2010, Chengdu, China, 2010, P. 223–226.
8. Khatun, P., Bingham, C. M., Schofield, N. and Mellor, P. H., An experimental laboratory bench setup to study electric vehicle antilock braking / traction systems and their control, IEEE 56th Vehicular Technology Conference VTC 2002, Vancouver, Canada, 2002, P. 1490–1494.
9. Kibi, Y, Ssito, T., Kurata, M., Tabuchi, J. and Ochi, A., Fabrication of high-power electric double-layer capacitors, Journal of Power Sources Vol. 60, P. 219–224, 1996.
10. Lukic, S. M., Wirasingha,, Rodriguez, F., Cao, J.; Emadi, A., Power management of an ultracapacitor/battery hybrid energy storage system in a HEV, Vehicle Power and Propulsion Conference, 2006. VPPC '06. IEEE , vol., no., pp.1-6, 2006
11. Lungoci, C., Bouquain, D., Miraoui, A. and Helerea, E., Modular test bench for a hybrid electric vehicle with multiple energy sources, 11th International Conference on Optimization of Electrical and Electronic Equipment OPTIM 2008, "Transylvania" University of Brasov, Brasov, Romania, 2008. P. 299–306.
12. Marra, F., Sacchetti, D., Pedersen, A. B., Andersen, P. B., Træholt, C. and Larsen, E., Implementation of an electric vehicle test bed controlled by a virtual power plant for contributing to regulating power reserves, 2012 IEEE Power & Energy Society General Meeting, San Diego, USA, 2012, P. 1–7.
13. Rassõlkin, A. and Hõimoja, H. Switching locomotive as a part of smart electrical grid, 8th Power Plant and Power System Control Symposium Power Plants and Power Systems Control, Toulouse, France, 2012. P. 606–609.
14. Rosario, L., Power and Energy Management of Multiple Energy Storage Systems in Electric Vehicles”, PhD Thesis, Cranfield University, United Kingdom, Department of Aerospace Power & Sensors
15. Schneuwly, A. and Gallay, R., Properties and applications of supercapacitors from the state-of-the-art to future trends, pp.1-10, Proceeding PCIM 2000.
16. Test Facilities for Automotive Research and Development, IKA Institut für Kraftfahrzeuge, RWTH Aachen University, FKA Forschungsgesellschaft Kraftfahrwesen mbH, Aachen, Germany, 2011, 4 p.
17. Thounthong, P., Control of a three-level boost converter based on a differential flatness approach for fuel cell vehicle applications, IEEE Transactions on Vehicular Technology, vol. 61, no. 3, 2012, P. 1467-1472.
18. Vodovozov, V. and Rassolkin, A., Advanced Course of Electrical Drives: Laboratory works, Tallinn: TUT Press, 2013, 31 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2015 Енергозбереження. Енергетика. Енергоаудит.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами: Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [6 місяців] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).